جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مرداد 1393     
سلامت،مسئولیتی همگانی

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ علیرضا دلاوری در نشست افتتاحیه تدوین سند راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت که امروز در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، سلامت را حق همه مردم دانست و گفت: سلامت شامل تمامی ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی نیز می شود.

 
وی لازمه داشتن انسان سالم در جامعه را توجه ویژه به سلامت معنوی هر فرد از سوی نظام اجتماع آن کشور عنوان کرد.
 
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به این که سلامت یک مسئولیت همگانی است، افزود: مردم خودشان باید مسئول سلامت فردی و خانواده خود باشند.
 
وی اجتماع و اقتصاد را از جمله عوامل تاثیر گذار بر سلامت هر فرد بیان کرد و گفت: اقتصاد وسیله ای برای رسیدن به سلامت است.
 
دلاوری با اشاره به این که هر نظام اجتماعی یک مسئولیت در قالب اجتماع دارد و نظام های اجتماعی بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند، گفت: سلامت مسئولیت تخصصی نظام سلامت است.
 
رییس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت با اشاره به این که قانون اساسی یک سند قانونی برای آرمانهای کشور است، افزود: طبق قانون اساسی، بهداشت و درمان در کنار نیاز به مسکن رفاه و شغل مناسب، به عنوان یک نیاز اصلی برای یک جامعه تعریف شده است.
 
دلاوری با اشاره به ویژگی های سند چشم انداز که باید پاسخگو به مولفه های جدید باشد، گفت: سند چشم انداز نیز یک سند کمیت پذیر، جامع، مشوق مشارکت ملی و متحول کننده است.
 
وی گفت: طبق سند چشم انداز، کشور ایران در آینده کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و هویت اسلامی، انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام است و برای این که ایران آینده شکل گیرد، باید تمام اجزای کشور در این راستا حرکت کنند.
 
دلاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که وزارت بهداشت یکی از متولیان آموزش نیروی انسانی است، افزود: وزارت بهداشت باید نیروی انسانی را طوری تربیت کند که بتوان تمام ویژگی های ایران آینده را در آن فرد دید.
 
وی همچنین وظایف نخبگان در سند چشم انداز را ایجاد تحرک و عزم ملی، هدایت دولت و تفهیم سند چشم انداز به مردم بیان کرد.
 
رییس دبیرخانه سیاستگذاری سلامت در پایان ویژگی های سلامت ایران در افق سال 1404 را جامعه ای پیشرو در مسیر سعادت انسانی عنوان کرد و افزود: ایران در پرتو نظام سلامتی، کارا، عادلانه و نوآور باید به جایگاه نخست منطقه آسیای جنوب غربی از نظر شاخص های سلامت و مرجعیت علمی در علوم و فنون برسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: