جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 ارديبهشت 1395     
محدودیت در واردات لوازم آرایش

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: از اواخر سال گذشته ورود برخی لوازم آرایشی را به کشور محدود کردیم.
خبرگزاری میزان: اسماعیلی معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آمارهای رسمی نشان می دهد سالانه در حدود یک میلیارد دلار انواع محصولات آرایشی و بهداشتی وارد کشور می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه آمارهای غیر رسمی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی فراتر از آمارهای رسمی است، تصریح کرد: نگرانی ما عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی است که اغلب به صورت دستفروشی انجام می شود.
 
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: ایران بعد از عربستان دومین کشور خاورمیانه در مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی است.
 
اسماعیلی اظهارداشت: لوازم آرایشی و بهداشتی را بیشتر خانم ها و افراد سن پایین مصرف می کنند و متولیان فرهنگی در این زمینه باید اقدامات لازم را داشته باشند و ما نیز در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدارهای لازم را داده ایم  و از رسانه ها نیز اعلام کرده ایم.
 
وی گفت: برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی لازم است که از فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه شود و لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند و مردم نیز در خرید باید به این نکات توجه کنند.
 
اسماعیلی اظهار داشت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما  به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو به محصولات می دهد توجه داشته باشند.
 
وی گفت: در موضوع حمایت از شرکت های تولید داخل، از سال گذشته سیاست های تشویقی را در نظر گرفته ایم و کارخانجات آرایشی و بهداشتی را درجه بندی کرده ایم تا محصولات خود را با رقابت محصولات خارجی کیفیت خود را ارتقاء دهند.
 
اسماعیلی با اعلام اینکه در اواخر سال گذشته و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ورود برخی محصولات بهداشتی به داخل کشور محدود شد، گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی شرکت های وارد کننده محصولات آرایشی و بهداشتی می توانند محصولات خود را تحت لیسانس در داخل کشور تولید کنند که این امر موجب اشتغالزایی می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه تمامی مجوزهای ساخت و واردات مواد اولیه لوازم آرایشی بعد از بررسی از طریق سایت اتحادیه اروپا صورت می گیرد، افزود: غلظت مجاز مورد استفاده یک ماده اولیه در قسمت های مختلف بدن از جمله، پوست، مو و ناخن، بر اساس معیارهای سایت اتحادیه اروپا انجام می شود.
 
اسماعیلی با اعلام اینکه مرجع بررسی تمامی مواد اولیه مورد استفاده در فرآورده های آرایشی از اتحادیه اروپا است، گفت: اجباری شدن تست حساسیت پوستی برای تمامی فرآورده های تولید داخل و وارداتی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی گفت: وضعیت تولید فرآورده ها با توجه به استانداردهای بین المللی با توجه به استاندارد ISO ۲۲۷۱۶ بررسی می شود و بر اساس همین استاندارد کارخانه ها را در گروه های A،B،C و D رتبه بندی می کنیم و کارخانه هایی که در گروه A قرار می گیرند تسهیلات ویژه ای برای آنها در نظر می گیریم که باعث ایجاد رقابت و بالا رفتن کیفیت محصولات می شود.
 
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: حدود ۵۰۰ کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد و در رتبه بندی ها بیش از نیمی از آنها در ردیف A قرار گرفته اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: