جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 ارديبهشت 1395     
هدف جشنواره فیلم «مدرسه»

 

نخستین نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» صبح امروز 13 اردیبهشت ماه در حوزه هنری و با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
به گزارش فردا: دبیر اجرایی این جشنواره در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم، گفت: همزمانی اولین نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی با روز معلم را به فال نیک می گیریم.

وی درخصوص اهداف راه اندازی این جشنواره گفت: جشنواره فیلم «مدرسه» با هدف شناسایی استعدادها و آشنایی با افراد مستعد هنری و در مرحله بعد تربیت افراد متخصص و متعهد و نهایتا ورود به بخش های جدی تر هنر و خلق آثار هنری باکیفیت راه اندازی شد.

در ادامه این نشست امیرحسین اخوین، دبیر این دوره از جشنواره، درخصوص دوره های پیشین آن گفت: دوره اول این جشنواره در سطح سمپاد و مدارس استعدادهای درخشان و محدود به شهر تهران برگزار شد. که مجموعا 80 اثر در دوره اول از 4 مدرسه به دبیرخانه رسید. در دوره این جشنواره 120 اثر فیلم کوتاه از 8 مدرسه به دبیرخانه ارسال شد. اما از دوره سوم این جشنواره گسترش پیدا کرد و در سطح کشوری برگزار شد.

وی افزود: در دوره سوم که سال گذشته برگزار شد با توجه به حامیان گسترده ای که این جشنواره داشت توانست مجموعا 680 اثر از 20 استان کشور دریافت کند. فیلم ها و آثار شاخصی از استان های غیرشاخص سال گذشته به دست ما رسید که بسیار قابل توجه بود و نشان می داد سرمایه گذاری بر روی این بخش از دانش آموزان چقدر می تواند مفید باشد.

اخوین درخصوص نحوه داوری و انتخاب فیلم ها بیان داشت: داوری این جشنواره در دو سطح انجام می شود. بدین صورت که آثار راه یافته به بخش مسابقه ما که توسط هیئت انتخاب، انتخاب شده اند، توسط مردم و هیئت داوران به طور مجزا بررسی می شود و فیلم های برگزیده در هر دو قالب معرفی می شوند. در دروه سوم مجموعا آثار راه یافته به جشنواره 400 هزار بار توسط مردم مشاهده و امتیازدهی شد.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه افزود: جوایز این جشنواره جایزه خاصی است. عموما در جشنواره ها جوایز نقدی انگیزه هایی برای شرکت و ارسال آثار ایجاد می کند. اما این جشنواره مبتنی بر آموزش و تربیت دانش آموزان است و در واقع با پایان جشنواره تازه ابتدای کار است. جوایز این جشنواره شرکت در کارگاه های آموزش تخصصی فیلمسازی و حمایت از آنها برای تولید آثار بعدی شان است.

وی افزود: این کارگاه ها با حمایت مراکز آموزشی و فیلمسازی حامی جوانان انجام می شود. باشگاه فیلم سوره حوزه هنری و مرکز سفیرفیلم از حامیان این جشنواره مسئولیت برگزاری این کارگاه ها را برعهده دارند.

در ادامه این نشست محمد جبلی، دبیر علمی این جشنواره به تشریح برنامه های این حوزه پرداخت و گفت: برای دوره چهارم این جشنواره آموزش و تربیت از اهداف اولویت ما است. در راستای استعدادیابی ما 100 فیلم آموزشی را تولید کرده ایم که بعد از برگزاری جشنواره در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم تا ارتباط مداومی با آنها حفظ شود. این فیلم ها شامل آموزش هایی در خصوص کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگری، تدوین و... است.

در ادامه اخوین، دبیر جشنواره بیان داشت: در دوره چهارم این جشنواره که فراخوان آن از اسنفدماه سال گذشته منتشر شد، آثار در سایت «هنر و ما»، سایت اخصاصی این جشنواره به آدرس http://honaroma.ir بارگذاری می شوند و هیئت انتخاب این دوره از جشنواره دو موسسه باشگاه فیلم سوره و سفیرفیلم هستند که پس از انتخاب آثار راه یافته، این فیلم ها برای امتیازدهی توسط مردم در سایت بارگذاری می شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان تا 31 خردادماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت بارگذاری کنند. در فاصله 4 تیر تا 25 شهریور کار داوری مردمی در سایت جشنواره انجام خواهد شد. اختتامیه این دوره هم ان شا الله 8 مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

وی درخصوص هیئت داوران این دوره از جشنواره گفت: آقایان هادی محمدیان در حوزه انیمیشن، هادی مقدم دوست در حوزه داستانی و حامد شکیبانیا در حوزه تیزرهای تبلیغاتی از داوران دوره چهارم جشنواره مدرسه هستند.

اخوین درباره بخش های مختلف این دوره از جشنواره گفت: جشنواره امسال در 4 بخش «داستانی»، «انیمیشین» که شامل انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی چه به صورت استاپ موشن یا سل انیمیشن یا فیلپ بوک می شود، «مستند»، «تیزر تبلیغاتی (برند ایرانی)» که باید به معرفی یک کالای ایرانی بپردازند و فیلم های «علمی و آموزشی» که به روایت یک رویداد یا پدیده علمی می پردازد، می شود.

دبیر جشنواره مدرسه ادامه داد: سال گذشته یکی از آثار برگزیده این جشنواره با نام فیلم «رومیزی» به جشنواره عمار ارسال شد و توانست در آن جشنواره و در رقابت با آثار هنرمندان بزرگسال برگزیده شود و در برنامه تلویزیونی ثریا نمایش داده شد که با ایشان ویژه رهبری همراه شد و واقعا باعث دلگرمی ما بود.

وی افزود: در سال گذشته 7600 نفر از دانش آموزان به طور مستقیم با این جشنواره در ارتباط بودند. آن چیزی که جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه را نسبت به جشنواره های مشابه دانش آموزی متمایز کرده و سبب شده امروز این جشنواره در میان دانش آموزان مورد اقبال فراوان قرار گیرد و برجسته شود، ارتباط مداومی است که جشنواره با آنها دارد.

اخوین گفت: داوری مردمی، دیده شدن فیلم ها و اکران آنها، آموزش و برگزاری کارگاه ها و حمایت از هنرجویان از عواملی است که سبب شده جشنواره مدرسه از دیگر جشنواره های دانش آموزی متمایز شود.

دبیر جشنواره مدرسه نهایتا گفت: معاونت ریاست جمهوری، شواری عالی انقلاب فرهنگی، شبکه کودک و نوجوان، ستاد علوم شناختی، وزارت آموزش و پرورش، مرکز استعدادهای درخشان، حوزه هنری، سفیرفیلم، سایت آپارات، مدرسه هنر و رسانه آینه از حامیان این جشنواره هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: