جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 ارديبهشت 1395     
تکمیل مسیرهای دسترسی به شهر آفتاب

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از آماده‌سازی دسترسی‌های ضلع شمال مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب خبر داد.

مهندس علیرضا جاوید با بیان آنکه به منظور تسهیل دسترسی شهروندان به مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب، مجموعه گردش‌های ترافیکی در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه خلیج فارس با بلوار علامه عسگری تکمیل شده است، گفت: در پروژه احداث دسترسی‌های ضلع شمال مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب، بیش از 1500 متر مسیر بزرگراهی، حدود 700 متر مسیر کندرو، 800 متر دوربرگردان و بیش از 1900 متر مسیر دسترسی اجرا و آماده بهره برداری شده است.
وی در تشریح عملکردهای ترافیکی بخش‌های مختلف پروژه، احداث ادامه بلوار علامه عسگری در قالب یک مسیر دو بانده و اتصال آن به بلوار امام خمینی(ره) را سبب تسهیل دسترسی شهروندان ساکن در امتداد جنوبی بزرگراه امام علی(ع)، صالح آباد، شهرری و کهریزک به مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب دانست و افزود: احداث یک رمپ شمال به غرب در محل تقاطع بلوار علامه عسگری با بزرگراه خلیج فارس، دسترسی سریع شهروندان تهرانی به پارکینگ های مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب را برقرار کرده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه دسترسی آسان هموطنان ساکن در استان‌های واقع در جنوب استان تهران به مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب از طریق احداث لوپ جنوب به غرب تقاطع پیش‌بینی و تامین شده است، یادآور شد: تمام بازدیدکنندگانی که از سمت قم به مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب سفر می‌کنند، می‌توانند از طریق لوپ جنوب به غرب تقاطع وارد پارکینگ‌های مجموعه شوند.
وی ضرورت ایجاد مسیرهای موازی برای کمک به تخلیه ترافیک مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب را از دیگر اهداف اجرای پروژه دانست و یادآور شد: لوپ غرب به شمال تقاطع بزرگراه خلیج فارس با بلوار علامه عسگری، از دیگر بخش‌های آماده بهره‌برداری پروژه احداث دسترسی‌های ضلع شمال مجتمع شهر آفتاب است که می‌تواند تخلیه ترافیک نمایشگاه به سمت پایتخت را به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد، تسریع کند.
مهندس جاوید احداث یک محوطه 200 هزار مترمربعی به منظور تامین هر چه بیشتر فضای پارک خودروها در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پروژه ذکر و اضافه کرد: با زیرسازی و اجرای روکش آسفالت در این محوطه وسیع، حدود 8 هزار دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های پیش بینی شده در گام نخست پروژه مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب افزوده شده است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پروژه احداث دسترسی‌های مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب با وجود معارضات متعدد تاسیساتی و شرایط نامناسب جوی طی یک برنامه زمان‌بندی محدود 2 ماهه به ثمر رسیده است. برای اجرای این پروژه بیش از 90 هزار تن آسفالت مصرف شده و مجموع حجم عملیات خاکی به بیش از 35 هزار متر مکعب می رسد.
گفتنی است آماده‌سازی دسترسی‌های ضلع شمال مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب در حالی صورت پذیرفته است که احداث تقاطع شبدری رینگ پیرامونی شهر آفتاب با آزادراه تهران- قم نیز با سرعت مناسبی ادامه دارد؛ تقاطعی که مجموع گردش‌های ترافیکی موردنیاز در ضلع جنوب مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب را تامین خواهد کرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: