جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 ارديبهشت 1395     
نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین

شركت اتوبوسرانی چین در تازه‌ترین اقدام ابتكاری خود، نخستین اتوبوس ویژه بانوان را در مركز این كشور راه‌اندازی كرد.
خبرگزاری ایرنا:  در طرح یاد شده كه در شهر «جانگجو» صورت گرفته، مسئولان شركت اتوبوسرانی این شهر تعدادی از اتوبوسهای خود را در حالیكه امكانات ویژه ای برای مسافران خود تدارك دیده، برای این منظور در نظر گرفته اند.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چین در گزارشی از استقبال قابل توجه زنان این شهر از طرح یاد شده خبر داده و از گسترش آن در آینده خبر داده است.

این طرح كه پیشتر در برخی از كشورهای دنیا از جمله اندونزی نیز صورت گرفته، دست اندركاران چین را نیز بر آن داشت تا اجرای آن را از مركز كشور آغاز كنند.

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر
 
در صورتی كه اقدامات نوینی از این دست كه تحركاتی آزمایشی به حساب می آید موفق شود، این كار در برخی از شهرها و استان های دیگر كشور چین نیز انجام می شود.

بخصوص با نزدیك شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا زنان گفته اند كه این كار می تواند باعث آرامش در تردد آنها در سطح شهر شود.

مسئولان شركت اتوبوسرانی شهر «جانگجو» اعلام كرده اند كه اجرای این طرح نوعی امنیت اجتماعی برای بانوان نیز به حساب می آید.

به گفته آنان، این اتوبوس امكان خوبی برای زنان و بویژه مادران دارای فرزند و زنان باردار است كه بتوانند در شرایط بهتر و با آرامش بیشتری در شهر رفت و آمد كنند و حریم خصوصی نیز در داخل اتوبوس برای شیر دادن به نوزادان داشته باشند.

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویرنخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر
 
«جی دی شانگ» استان دانشگاه در این شهر مركزی چین می گوید كه اختصاص چنین اتوبوسی برای زنان، كاری كاملا پسندیده است.

وی گفت: این حركتی است مهم برای احترام گذاشتن بیشتر به زنان و دادن حریم خصوصی گسترده تر به آنها و اینكه برای رفت و آمد در مكان های عمومی مشكلات اجتماعی كمتری داشته باشند اگرچه ممكن است نتوان چنین ابتكاری را به طور گسترده و برای همه شهرها بكار گرفت.

نخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویرنخستین اتوبوس ویژه بانوان در چین +تصاویر
 
مسئولان شهر «جانگجو» به دلیل آنكه این اتوبوس قرار است بانوان و فرزندان خرسال آنان را جابجا كند، دست به ابتكار جالب دیگری هم زده اند و داخل این وسیله نقیله را با گل، عروسك و اسباب بازی تزیین كرده اند تا كودكان در طور مسیر از آنها استفاده كنند.

این اتوبوس ها فعلا برای فصل تابستان و در مركز چین به بانوان خدمات ارائه می كنند و مقامات این شهر امیدوارند در آینده نیز این طرح را در سایر شهرهای چین نیز گسترش دهند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: