جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مرداد 1393     
فساد در فوتبال

تسنیم: علی اکبر محمدزاده درباره فساد در فوتبال گفت: باید ببینیم آنچه به عنوان فساد عنوان می‌شود، چیست. قبول ندارم که کل فوتبال فاسد است و یا فساد زیادی داریم. در تمام بحث‌ها سوءجریان‌هایی وجود دارد که باید عمقی به آن بپردازیم و نباید سیاسی برخورد و فدراسیون فوتبال را محکوم کنیم.

وی ادامه داد: قوانین فیفا و آئین‌نامه فدراسیون می‌گوید که اگر کسی اطلاعاتی از سوءجریاناتی دارد، باید اطلاع‌رسانی کند و اگر سند و مدرکی دارد و معتبر است، ما بررسی می‌کنیم. اگر صحبت‌های آن فرد، ما را قانع کند، نیازی به فیلم و مستندات نیست. ما به شواهد و سایر موارد نگاه می‌کنیم.

رئیس کمیته اخلاق در مورد اینکه برخلاف سال‌های گذشته پرونده‌ای در این کمیته وجود ندارد، تصریح کرد: اگر خود ما سر و صدا و جنجال نکنیم، در فوتبال جنجال نیست. نمی‌توانیم چیزی که مستند نیست را بگوییم و جو را ملتهب کنیم تا افراد در جامعه سوءبرداشت‌هایی داشته باشند. تنها پرونده‌ای که در کمیته اخلاق باز است، بحث امیر قلعه‌نویی با جواد نکونام، مهدی رحمتی و ایمان موسوی است. این افراد اعلام کرده‌اند که مواردی را می‌دانند که باید در کمیته اخلاق حاضر شوند تا جو بیش از این ملتهب نشود.

محمدزاده تاکید کرد: ما در کدهای اخلاقی فیفا قوانینی داریم که افراد مطلع باید اخبار را در اختیار کمیته اخلاق قرار دهند. پنهان نگه داشتن اطلاعات تخلف و فساد به حساب می‌آید. مشکلات فوتبال باید در خانواده فوتبال بررسی شود و طبق قوانین، امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند به مراجع قضایی شکایت کند.

وی در مورد رسیدگی به تخلف سقف بودجه تیم‌ها گفت: اگر سازمان لیگ گزارشی به ما اعلام کند، به آن ورود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. پرونده بخصوصی در این زمینه در کمیته اخلاق وجود ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: