جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 ارديبهشت 1395     
تبعات عدم توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهردای نیوز، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر لزوم توجه به توسعه حمل و نقل عمومي پايتخت گفت: قانون، بودجه مناسبي در اين زمينه در نظر گرفته اما بودجه اي كه دولت براي گسترش و نوسازي حمل و نقل عمومي به شهرداري تهران اختصاص مي دهد، كافي نيست.

عليرضا محجوب افزود: بر خلاف آنچه گفته مي شود كه شهرهاي بزرگ از اولويت بالايي در بحث توسعه برخوردار هستند اما در واقع اين شهرهاي كوچك هستند كه منابع و بودجه كافي در اختيارشان قرار داده مي شود و توسعه اين شهرهاست که در اولويت كاري دولت قرار دارد.

وي با اشاره به اين كه تراكم جمعيت در تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور بسيار بالاست، اظهار كرد: 15 درصد جمعيت كشور در تهران و در مجموع يك سوم جمعيت كشور در كلان شهرها زندگي مي كنند و به همين دليل، موضوع توسعه حمل و نقل عمومي براي اين جمعيت عظيم از اهميت ويژه اي برخوردار است.

محجوب با بيان اين كه توسعه حمل و نقل عمومي، علاوه بر تأمین آسايش و رفاه شهروندان، باعث كاهش هدررفت انرژي،  صرفه جويي در وقت و از همه مهم تر كاهش آلودگي هوا مي شود، تصريح كرد: گسترش حمل و نقل عمومي موجب توسعه پايدار شهرها مي شود و علاوه بر شهرهاي بزرگ، شهرهاي متوسط و كوچك نيز بايد از اين امكان برخوردار باشند.

وي با اعلام اين كه آثار و تبعات ناشي از عدم توسعه حمل و نقل عمومي و روند رو به رشد آلودگي هوا و مسائل و مشكلات مربوط به آن، در نهايت دامن گير دولت مي شود، اضافه كرد: کم توجهی به حمل و نقل عمومی، علاوه بر هزينه هاي اقتصادی، هزینه های اجتماعي و اقتصادي زيادي نیز به دولت و مردم تحميل مي كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پايان با تأكيد بر اين كه دولت بايد پرداخت هزينه هاي حمل و نقل عمومي را متقبل شود، خاطرنشان كرد: جمعيت زياد، هزينه بالا و كم توجهي به حمل و نقل عمومي، سه ركن مؤثر بر عدم توسعه حمل و نقل عمومي و مسائل و مشكلات ناشي از آن است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: