جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395     
جمع آوری پسماند خشک مجاز در منطقه19

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهردار نیوز، شهرداری منطقه 19 از اجرای طرح خریداری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی شهروندان در غرفه های بازیافت سطح منطقه خبر داد.

مسعود سلیمی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: در این طرح پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی از جمله باطری، کامپیوتر و لوازم جانبی ، لامپ کم مصرف و مهتابی، لوازم برقی، سی دی و ... از طریق غرفه ها جمع آوری و خریداری می شود.

به گفته وی در راستای اجرای این طرح آموزشهای لازم طی مراجعه کارشناسان اداره بازیافت به در منازل و ارائه آموزش های تفکیک پسماندها ارائه می شود.  همچنین این آموزشها از طریق کلاسهای دایر شده در سرای محلات و مدارس نیز همراه با توزیع بروشور صورت می گیرد.

سلیمی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با مراکز تجاری، اداری و آموزشی در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک اشاره کرد و افزود: در همین راستا ماه گذشته با 30 واحد قرارداد بسته شده است.

این مسئول ادامه داد: در فروردین ماه بیش از 300 واحد نیز در شهرک ها و مجتمع های بالای 50 واحد تحت آموزش بازیافت قرار گرفته و مخازن جمع آوری پسماند خشک دریافت کرده اند.

سلیمی با اشاره به افزایش تناژ روزانه جمع آوری پسماندهای خشک مجاز منطقه گفت: این میزان از 11 تن به 40 تن در روز رسیده است و با مشارکت شهروندان منطقه در امر تفکیک پسماندها، اداره بازیافت این منطقه موفق به کسب رتبه اول در زمینه آموزش تفکیک پسماند شده است.

همچنین در نتیجه آموزشهای صورت گرفته در سطح منطقه از ابتدای اجرای طرح، درصد تفکیک پسماندهای خشک از افزایش چشمگیری برخوردار بوده و به 19/4 درصد رسیده است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: