جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395     
افتتاح دستگاه بیوکمپوستر در محیط زیست استان تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، ایستگاه بیوکمپوستر جهت تبدیل پسماندهای تر به بیوکمپوست، عصر روز گذشته همزمان با هفته زمین پاک در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه مدیریت صحیح و بهینه پسماند به عنوان یکی از مباحث مهم و مطرح زیست محیطی است، گفت: با اجرای صحیح مدیریت پسماند می توان انتظار کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش سطح بهداشت عمومی، جداسازی پسماندها در مبدأ و کاهش میزان دفن به محل های دفن پسماند یا لندفیل را داشت.

وی افزود: تولید کمپوست با کیفیت مطلوب و فاقد عوامل بیماری زا به عنوان یکی از روش‌های بازیافت مطرح بوده که یکی از عناصر اصلی مدیریت جامع پسماند است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه افتتاح این ایستگاه علاوه بر توجه به مدیریت پسماند، بر لزوم فرهنگسازی در این حوزه نیز دلالت دارد، ادامه داد: با نصب و راه اندازی این دستگاه بیوکمپوستر می توان روزانه 3 کیلوگرم، پسماند تر را به بیوکمپوست تبدیل کرد.

وی با تشریح اهمیت تولید کود از زباله تصریح کرد: عدم تولید شیرابه در انتهای فرآیند یکی از مزایای اصلی این تکنولوژی است، همچنین سیستم بوزدایی دستگاه Nano-Filter بوده و مدت زمان تبدیل پسماندها 24 ساعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران توجه به اقتصاد مقاومتی در حوزه محیط زیست را ضروری دانست و گفت: در طبیعت و در محیط زیست بسیاری از مواد غیرقابل مصرف وجود دارند که می توانند با گذر از فرآیندها و استفاده از تکنولوژی های نوین به کالای جدید تبدیل شده و صرفه اقتصادی به همراه داشته باشند.

گفتنی است ضدعفونی و بوزدایی با تکنولوژی میکروبیولوژی، قابلیت تبدیل پسماندهای تر به کمپوست، قابلیت جلوگیری 73 درصد از انتشار گاز CO2، قابلیت پردازش از مبدأ بر روی پسماندهای تر، قابلیت نصب در مبدأ در ابعاد مختلف ، قابلیت جلوگیری 100 درصد از تولید شیرابه وسیستم هوشمند حرارتی، هوازی و بیولوژیکی از مزایای استفاده از بیوکمپوستر است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: