جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 ارديبهشت 1395     
تمدید کارنامه رانندگان تاکسی در گرو شرکت در کلاس‌هاست

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی شهرداری نیوز، معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک گفت: امسال کارنامه رانندگانی که در کلاس‌های آموزشی شرکت نکنند، تمدید نخواهد شد.

سید مهدی میرزایی گفت: یکی از اولویتهای برنامه‌های ما در سال جدید آموزش وفرهنگ سازی در راستای خط سفید با محوریت آموزش به رانندگان حمل ونقل عمومی است.

وی افزود: طیف گسترده رانندگان اتوبوس و تاکسی، رانندگان بار و کالا و همچنین رانندگان سرویس ادارات دولتی در این دسته قرار می گیرند.

میرزایی ضمن ارائه آمار رانندگان تحت آموزش گفت: آموزش رفتارهای ترافیکی به این رانندگان از سال گذشته آغاز شد که در سری نخست این دوره‌ها 60 هزار راننده تاکسی و 9 هزار راننده اتوبوس از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک با اشاره به ادامه دوره‌ها در سال 95 تاکید کرد: در مرکز علمی کاربردی سازمان تاکسیرانی کلاس‌هایی آموزشی برای این رانندگان برگزار شد، به طوری که دروس مرتبط به مباحث ترافیکی مربوط به خط سفید در کنار دروس روان شناسی و جامعه شناسی وسایر ملزومات به رانندگان تاکسی ارائه شد.

میرزایی با اشاره به پیگیری جدی شرکت رانندگان تاکسی در این کلاسها گفت: طبق مذاکراتی که با سازمان تاکسیرانی انجام شده است تمدید کارنامه رانندگان تاکسی در سال جدید منوط به شرکت در این کلاس هاست.

وی افزود: با اینکه بسیاری از رانندگان وسائل حمل ونقل عمومی با قوانین و ضوابط و علائم رانندگی حمل ونقل عمومی آشنا هستند اما دیده می شود بسیاری از آنها ساده از کنار این قوانین عبور می کنند.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: به عبارت دیگر یادآوری و مرور قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگان از اهداف اصلی این کلاس هاست.

میرزایی با اشاره به ساماندهی رانندگان تاکسی برای شرکت در کلاسها گفت: رانندگان تاکسی‌ها در مناطق 22 گانه سطح شهر و در زیر مجموعه شرکتهای مختلف در قالب تاکسی های خطی و گردشی پراکنده شده‌اند، البته هماهنگی برای برگزاری کلاسها، جذب اساتید مناسب فرایندی زمان بر و نیازمند برنامه ریزی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزیهای اصلی در سال 94 انجام شده و مابقی رانندگان در سال 95 آموزش‌های لازم را می‌بینند.

معاون آموزش سازمان حمل ونقل ترافیک با اشاره به تاثیر گذاری این کلاس‌ها بر رفتار ترافیکی رانندگان گفت: تاثیرگذاری این کلاس‌ها منوط به استمرار و تکرار است. بنابراین جدیت و پیگیری برای برگزاری این کلاسها ضروری است، اگر برنامه‌ریزی مشخص و استمراری برای برگزاری این کلاس‌ها وجود نداشته باشد، قطعا اثر بخشی آن کم شده و مداوم نخواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: