جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 ارديبهشت 1395     
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
بازخورد کم توجهی به حمل و نقل عمومی گریبان دولت را می گیرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی گفت:سختی ها و گرافتاریها در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی در دولت ما بسیار زیاد است و چنانچه عملیاتی هم در این خصوص انجام می گیرد به طور موقت است . برای مثال بودجه هایی که برای نوسازی به شهرداری ها تعلق می گیرد کافی نیست و آنها نیز نمی تواند تماما بودجه مصوب را صرف توسعه ناوگانهای حمل ونقل عمومی کنند.

علیرضا محجوب در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : قانون بودجه مناسب را در این زمینه در نظر گرفته است با توجه به اینکه خوشبختانه خود شهرداریها و کلان شهرها نیز دارای منابع مالی بسیار خوبی برای تامین مالی مورد نیاز خود هستند .

وی گفت: باید بگویم برخلاف آنچه در جامعه دیده می شود که شهرهای بزرگ دارای اولویت در بحث توسعه های شهری و کشوری هستند در واقع این شهرهای کوچک و روستاها هستند که منابع و بودجه کمی در اختیارشان قرار داده می شود و برای توسعه شهرهای خود درآمد کافی ندارند ، ما باید ابتدا این شهرها را در اولویت کارهای توسعه ای کشور قرار بدهیم .

محجوب در ادامه گفت:نباید فراموش کنیم که در حال حاضر تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ را شاهد هستیم اما چنانچه  خوشبینانه حساب کنیم 20 میلیون نفر از جمعیت ایران در شهرهای بزرگ هستند یعنی 3/1 یا حتی 15 درصد جمعیت کل کشور و این در حالی است که 75 میلون نفر باقیمانده در سطح کشور پراکنده هستند. به همین جهت موضوع رسیدگی و توجه به توسعه حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از کاهش حدر رفت انرژی ، صرفه جویی و از همه مهم تر جلوگیری از آلودگی هوا می تواند تمام کشور را در بربگیرد. بنابراین باید به آلودگی ، توسعه و پایداری شهرهای متوسط و کوچک تر نیز توجه خاصی شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه  تبعات ناشی از  عدم توسعه در حوزه حمل و نقل عمومی و روند رو به رشد آلودگی هوا و مسائل مربوط به آن دامن گیر دولتها نیز شده است  گفت: هزینه های اجتماعی و اقتصادی زیادی به دولت و مردم تحمیل شده است و تنها دولت است که باید پرداخت این هزینه ها را متقبل شود لذا با توجه به جمیع جهات در میابیم که جمعیت و هزینه زیاد ، توجه کم به مسائل درون شهری، تماما به عنوان سه رکن اساسی در به وجود آمدن این مشکلات و توسعه نیافتن حوزه حمل ونقل عمومی ما موثر هستند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: