جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395     
موافقت کارشناسان با انتقال راه‌آهن به بیرون از شهر تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز ،رئیس مركز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت:شهرداری تهران بدون توجه به بحث های سطحی و روساختی ، نظرات كارشناسی متعددی را جذب كرد و متوجه شدیم كه بسیاری از كارشناسان حوزه شهرسازی با انتقال راه آهن به بیرون از شهر موافق هستند.

شهرام گیل آبادی رئیس مركز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران ؛ با اشاره به آخرین اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتقال راه آهن به بیرون از شهر تهران اظهار داشت:برخی از كارشناسان در حوزه شهرسازی ایده هایی دارند كه به محیط شهر و كاربری های آن كمك می كند تا زیست برای شهروندان بهتر باشد.

وی گفت:در همین راستا انتقال فرودگاه مهرآباد و راه آهن از تهران نیز دو ایده ی كارشناسان است كه نظرات مختلفی در این خصوص مطرح شد.

رئیس مركز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران افزود:در جلسه ای كه بحث انتقال  راه آهن مطرح شد برخی از مسئولان راه آهن نیز حضور داشته و نظر موافقی در این خصوص داشتند اما متاسفانه اظهار نظرهایی كه در حال حاضر توسط برخی صورت می گیرد تنها باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

گیل آبادی ادامه داد:شهرداری تهران نیز بدون توجه به این بحث های سطحی و روساختی ، نظرات كارشناسی متعددی را جذب كرد و متوجه شدیم كه بسیاری از كارشناسان حوزه شهرسازی با انتقال راه آهن به بیرون از شهر موافق هستند.

وی تصریح كرد: وجود آسیب های اجتماعی،آلودگی صوتی و هوا از جمله دلایلی هستند كه خروج این دو مجموعه حمل و نقلی را از پایتخت برای شهرداری الزام می كند.

رئیس مركز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان این‌كه مردم نیز با خروج این دو مجموعه از شهر موافق هستند، بیان كرد:چرا كه برخی اوقات برخی از قطعات هواپیماهای در حال پرواز در منطقه 21 سقوط می كنند كه وجود فرودگاه در آن محدوده مسكونی فجایع انسانی را با خود به همراه دارد.

گیل آبادی افزود:برخی از افراد با الفاظ نامناسب به این مسئله ورود می كنند و بحث را رسانه ای می كنند تنها به موضوعات تبلیغی فكر می كنند و مسئله را از كمیسیون های تخصصی فاصله می دهند.

وی گفت:چرا كه اگر رفاه مردم مد نظر باشد در 60 سال گذشته موفق می شدند از آسیب حاشیه های راه آهن بكاهند تا مردم با خیالی آسوده زندگی كنند.

رئیس مركز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت:در بسیاری از شهرها در دنیا نیز فضای ریلی به گونه ای در نظر گرفته می شود كه به مردم صدمه ای وارد نشود و به تقاطع های اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.

گیل آبادی با بیان این‌كه تا به امروز كه وزارت خانه مربوطه این فضاها را در اختیار داشت چه كرد بیان كرد:امیدوارم این فضاها با تغییر كاربری به فضاهای رفاهی و تفریحی برای شهروندان تبدیل شود و ما نیز با بلند نظری بهتر و تلاش بیشتر در این جهت گام برداریم.



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: