جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مرداد 1393     
استقامت در اجرای طرح موتور سیکلت های برقی نتایج مطلوبی به همراه دارد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مشاور معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت ترافیک شهری هربار طرح مطالعه شده‌ای را مطرح کند و برای اجرای آن مقاومت داشته باشد، نتایج مطلوبی هم عاید خود می‌کند.

محمدحسن شهیدی در رابطه با جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی عنوان کرد: آنچه که مسلم است این است که این طرح باید در مرکز شهر و به خصوص برای موتورسواران دو زمانه و چهار زمانه اجرا شود.

وی با بیان اینکه ممکن است موتورسواران از چنین طرحی استقبال نکنند، گفت: انسان‌ها معمولا همانطور که رفتار می‌کنند، عادت کرده و آن را بهترین رفتار می‌دانند. در حالی که وضعیت فعلی هم از نظر اقتصادی و هم رفتاری برای موتورسواران به صورت طبیعی مضراتی به همراه دارد.

مشاور معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه محدوده مرکزی شهر تهران جولانگاه موتورسوارانی است که به آلودگی هوا و آلودگی صوتی دامن می‌زنند، گفت: این افراد از بعد اقتصادی از ریه مردم هزینه می‌دهند و خیلی متوجه مشکلات و هزینه‌های آن نمی‌شود.

شهیدی در رابطه با استقبال موتورسواران از موتورسیکلت‌های برقی، گفت: این موضوع در تمام دنیا و در مراکز متراکم نظیر فرودگاه‌ها، بنادر و فروشگاه‌های بزرگ مرکز شهر به دلیل اختلال ترافیکی و فضای کم اجرا شده و در همه مناطق نتیجه مثبتی داشته است.

این کارشناس ادامه داد: موضوع دیگری که وجود دارد، این است که در چند دهه اخیر موتورسواران عادت کردند که حتی در پیاده‌روها حرکت کنند و باعث مشکلات مختلف شوند؛ اگر مدیریت شهرداری، معاونت حمل و نقل و نیروی انتظامی همکاری کنند، این طرح مسلما موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: اجرای چنین طرح‌هایی منافع درازمدت برای اکثریت را فراهم می‌کند و عقل و منطق و شرع حکم می‌کند که این منافع بر منافع کوتاه مدت ترجیح داده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: