جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395     
49 درصد تلفات رانندگی پس از صحنه تصادفات است

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 49 درصد تلفات رانندگی پس از صحنه تصادف است و میانگین جهانی بین 15 تا 30 درصد است.

سردار سرتیپ تقی مهری در نشست مشترک با دادستان تهران افزود: براساس آمارهای جهانی سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و بیش از 55 میلیون نفر مجروح می شوند و بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی از سال 2010 تا 2020 برای کاهش تلفات رانندگی در بحث کنترل سرعت ، بستن کمربند ایمنی ، استفاده از کلاه ایمنی ، برخورد با رانندگی در حالت مستی و تعبیه صندلی کودک در خودروها توصیه هایی داشته است.

وی گفت: جز در بحث صندلی کودک، ما در کشورمان به همه این موارد عمل کرده ایم و آیین نامه ها و کدهای تخلف رانندگی نیز در این خصوص به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

سردار مهری تصادفات رانندگی را دغدغه جهانی خواند و افزود: در سال 84 بیش از 27 هزار و 700 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در پایان سال 94 حدود 16 هزار و 500 نفر بود و این روند کاهشی نشانگر مثبت بودن جهت گیری هاست.

وی خودرو ، جاده و انسان را سه عامل مهم تصادفات خواند و گفت: به عنوان پلیس همه دغدغه های ما پیشگیری از وقوع تصادفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: بیش از 70 درصد کسانی که در صحنه تصادف جان می بازند در جاده های برون شهری است و 46 تا 47 درصد کشته های ما در درون شهرها مربوط به عابران پیاده است که باید در بحث معماری شهری به آن پرداخته شود و زیرگذرها و پل های مکانیزه داشته باشیم.

سردار مهری گفت: هم اکنون بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم که 3 هزار مورد آن به حوزه برون شهری مربوط است.

وی در بخش دیگری از سخنانش سرعت غیر مجاز ، رانندگی با حالت مستی ، رانندگی های غیرمتعارف و عبور از چراغ قرمز را از جمله تخلفات حادثه ساز رانندگی خواند و افزود: در سال گذشته با حمایت و همکاری دادستانی تهران مجازات های قابل توجهی برای رانندگانی که در حالت مستی اقدام به رانندگی می کردند صورت گرفت.

سردار مهری گفت: هم اکنون 22 میلیون نفر گواهینامه دارد و از 29 میلیون وسیله نقلیه استفاده می شود.

وی در ادامه میزان تصادفات منجر به فوت در کشور را حدود 3 برابر کشورهای در حال توسعه خواند.

24 درصد تصادفات منجر به فوت با پراید بوده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 24 درصد تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروز امسال با وسیله نقلیه پراید بوده است.

سردار سرتیپ تقی مهری در نشست مشترک با دادستان تهران افزود: 24 درصد تصادفات 26 اسفند پارسال تا 15 فروردین امسال مربوط به وسیله نقلیه پراید ، 23 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران ، 4 درصد پیکان ، 5 درصد سمند و غیره بوده است.

وی گفت: البته 30 درصد وسایل نقلیه کشور پراید است.

سردار مهری بر ارتقاء ایمنی خودرو ، جاده و تغییر رفتار رانندگان تاکید کرد و افزود: با تشدید مجازات رانندگان پرخطر می توان از بسیاری از حوادث رانندگی پیشگیری کرد.

وی به خسارت های اقتصادی ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت: در سال 93 بیش از 6 درصد درآمد ناخالص ملی کشور در تصادفات از بین رفت و 40 هزار میلیارد تومان در سال 92 به سبب تلفات رانندگی تلف شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: به طور قطع همچون سال گذشته برخورد پلیس با رانندگان پرخطر و آنهایی که از مواد روانگردان و مشروبات الکلی استفاده می کنند بیشتر خواهد شد و با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی هم برخورد خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: