جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395     
ساخت فضاپیمای یک گرمی

 روزنامه توریسم نوشت: سفینه فضایی یک گرمی قرار است 4 سال نوری را در طی 20 سال طی کند.
 
بر اساس یک ایده جدید، که مورد تأیید استیون هاوکنیگ، دانشمند مشهور انگلیسی قرار گرفته است، فضاپیمایی که وزن آن کمتر از یک گرم است، ساخته خواهد شد که قادرخواهد بود فاصله‌ ۴۰ تریلیون کیلومتری (حدود ۴ سال نوری) تا نزدیک‌ترین ستاره کهکشان همسایه، به خورشید را، ظرف ۲۰ سال طی کند. بر اساس این طرح، این فضاپیما با رسیدن به ستاره «آلفا قنطورس» که در کهکشان قنطورس واقع است، می‌تواند منظومه و سیارات آن را مطالعه کند. این فضاهاپیماها به رغم کوچکی، دارای بادبانی چند متری هستد که با رسیدن به مدار زمین، باز شده و نیروی حرکت فوق‌العاده سریع فضاپیما را ،تأمین می‌کند.
 
برای شتاب دادن به این فضاپیما، هزاران لیزر بسیار قدرتمند از زمین به سوی بادبان تابیده می‌شود و به آن نیرویی با 60هزار برابر شتاب گرانش زمین، شتاب می‌دهد و سرعت آن را به 20درصدِ سرعت نور می‌رساند.
 
استیفن هاوکینگ از روی صندلی چرخدار خود درباره این پروزه 100میلیون دلاری گفت:: «به كمك پرتوهاي نور، صفحات نوري و سبك ترين فضاپيمايي كه تاكنون ساخته شده، مي‌توانيم ماموريتي را به مقصد ستاره آلفا قنطورس تا نسل آينده عملي كنيم.قرار است چیپ بسیارکوچکی که دارای دوربین، منبع انرژی و ابزارهای ارتباطی و ناوبری است، ساخته شده و در این فضاپیما تعیبه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: