جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395     
مجوز شورای شهر برای تامین دو میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی جهت توسعه مترو

به گزارش گروه حمل و نفل عمومی و  شهری شهرداری نیوز،مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه شورای شهر تامین اعتبار فایناس مترو تا سقف دومیلیارد یورو را تایید کرده گفت در صورت همکاری سرمایه گذاران خارجی پشتوانه اعتباری محکمی برای خطوط مترو فراهم خواهد شد.

مسعود رنجبریان  با اشاره به وضعیت تامین فایناس خطوط مترو گفت : در حال حاضر مجوز فایناس اعتباری خط سه ، شش و هفت مترو تهران درسنوات گذشته اخذ شده است اما متاسفانه در جذب سرمایه گذار خارجی توفیقی حاصل نشد، سال 94 فرصت این مجوز تمام شد و امسال درصدد تمدید مجوز هستیم.

وی با اشاره به برخی رایزنی ها درباره فایناس گفت : خوشبختانه اخیرا برخی کشورها مانند ژاپن ،کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی جهت سرمایه گذاری برای تامین اعتبارات مترو اعلام آمادگی کردند بنابراین امسال به تامین فایناس برای توسعه خطوط مترو امیدوار هستیم.

رنجبریان افزود :خوشبختانه امسال در بودجه شورای شهر ظرفیت خوبی برای تامین فایناس خارجی پیشنهاد شده است، بدین صورت که شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده تا دومیلیارد یورو از سرمایه خارجی برای تامین اعتبار سه خط  شش وهفت و سه مترو تهران استفاده کند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود : این تصمیم ظرفیت وِیژه ای برای جذب فایناس را در اختیار شهرداری تهران قرار داده است.

وی تاکید کرد : اگر مجوزهای داخلی که در سنوات گذشته کسب شده ، تمدید شوند و رایزنی ها با سرمایه گذاران خارجی به نتیجه برسد ،پشتوانه اعتباری مناسبی برای سه خط شش، هفت و سه فراهم می شود، بنابراین تنها دغدغه مسائل اجرایی باقی می ماند.

رنجبریان  با اشاره ظرفیت های بودجه امسال شورای شهر برای سرمایه گذاری بی .او.تی .گفت :طبق بودجه مصوبه شورای شهر، شهرداری امسال می تواند برای توسعه خطوط مترو ،اتوبوس بی .ار.تی یا ال .ار.تی یا توسعه ناوگان اتوبوس رانی با سرمایه گذاران خارجی به شکل بی . او. تی . قرارداد ببندد.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک با شاره به بازپرداخت قرارداد بی . او.تی افزود :بازپرداخت قرارداد بی . او.تی . از طریق عواید پروژه ها در بازه زمانی مشخص صورت می پذیرد.

وی در ادامه به تشریح پروسه تامین فایناس پرداخته و گفت : :دریافت فایناس یا سرمایه گذاری خارجی از یک پروسه طولانی می گذرد که بروکراسی ادرای طولانی داخلی بخشی از این پروسه است .

رنجبریان  افزود :در ابتدا باید طبق گزارشاتی توجیه اقتصادی پروژه را تهیه کرده و آن را به وزارت کشور ارسال کنیم معمولا پروژه ها بعد از بررسی در وزارت کشور به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور رفته و درکمیسیون های جداگانه تشریح شده و از آن دفاع می شود.

وی افزود: بعد از اینکه شورای عالی اقتصاد کشور این طرح را تصویب کرد مجوز دریافت اعتبار فایناس برای مترو یا طرح های دیگر به تصویب می رسد، بنابراین به دلیل اعتبارات بالا دریافت فایناس از مجرای طولانی بروکراسی اداری طولانی و از دوایر دولتی زیادی می گذرد که تاحدودی اجتناب ناپذیرمحسوب می شود.

رنجبریان تاکید کرد : با توجه به ظرفیت های خوب بودجه امسال شورای شهر به تامین اعتبارات مترو از طریق فایناس ،امیدوار هستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: