جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 ارديبهشت 1395     
وجود ۶ هزار مراقب سلامت در مدارس

خبرگزاری فارس: مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغذیه سالم و امنیت غذایی دانش‌آموزان اظهار داشت: به تمام مدارس دستورالعملی را در خصوص بوفه‌ها ارسال کردیم تا شرایط و ضوابط را رعایت کنند.

وی افزود: از حدود 35 هزار مدرسه کشور که بوفه دارند، 99 درصد بوفه‌ها دستورالعمل ارسالی را رعایت کردند؛ از طرفی کار اجرایی بوفه‌های مدارس هم سازمان دانش‌آموزی سپرده شده است و موضوع محتوایی آن با بخش تربیت بدنی  سلامت وزارت آموزش و پرورش است.

حمیدی با بیان اینکه طرح وارنیش و فلوراید تراپی در سال 94 برای 80 درصد مدارس ابتدایی انجام شد، خاطرنشان کرد: موضوع سلامت دانش‌آموزان از مباحث مورد اهمیت وزارت آموزش و پرورش است که فعالیت‌های مختلفی در این باره انجام می‌شود.

وی افزود: طرح یونیت سیار دندانپزشکی را با وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت در حال انجام داریم که این طرح هنوز فراگیر نشده است، زیرا حداقل 750 منطقه آموزشی در سراسر کشور وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توجه بیشتر به دانش‌آموزان دختر در مدارس کشور، عنوان کرد: قرص آهن یاری و قرص ویتامین دی «D» نیز در طول سال تحصیلی به دختران دانش‌آموز دوره متوسطه داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش بهداشت و سلامت مدارس شبانه روزی فعالیت‌هایی را در حال اجرا داریم و تهیه شناسنامه سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان را با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیگیری می‌کنیم.

حمیدی با اشاره به تعداد نیروهای بخش سلامت در آموزش و پرورش اظهار کرد: از مجموع نفرات پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 150 مربی بهداشت در بخش سلامت به کار گرفته خواهند شد.

وی افزود: اکنون 6 هزار نیروی مراقب سلامت در مدارس کشور داریم؛ ضمن اینکه در مناطق شهری به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مراقب بهداشت وجود دارد که 30 ساعت در هفته به مدارس مختلف می‌روند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: