جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 ارديبهشت 1395     
خروج داعش از شهر «الضمیر» در ریف دمشق

عناصر تروریستی داعش که درباره توافق آن با دولت سوریه و گروه تروریستی «جیش الاسلام» اختلاف نظر وجود دارد در حال خارج شدن از شهر «الضمیر» واقع در شمال شرق پایتخت این کشور است.
 خبرگزاری فارس: منابع میدانی اعلام کردند که خروج عناصر تروریستی داعش و گروه‌های هم‌پیمان آن از شهر «الضمیر» واقع در ریف شمال شرق دمشق پس از توافق با «جیش الاسلام» و نیروهای «احمد العبدو» و با ضمانت هلال احمر سوریه آغاز شده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گزارش داد که بر اساس این توافق، باید با نظارت هلال احمر سوریه راه امنی برای خروج عناصر تروریستی داعش به منطقه «الحماد» در صحرای سوریه فراهم شده و سلاح‌های سنگین تحت اختیار داعش نیز با نظارت «کمیته‌ای از هیئت شرعی شهر «الضمیر» سوزانده شود».

یک منبع محلی نیز در این زمینه گزارش داد، قرار بود که عملیات خروج عناصر داعش روز سه‌شنبه انجام شود ولی عناصر این گروه تروریستی قبول نکردند که بدون خانواده‌هایشان از این شهر خارج شوند؛ لذا زمان آغاز این مسئله به امروز موکول شد و در جریان آن 800 نفر از الضمیر خارج خواهند شد.

به گفته این منبع، 4 خودرو وابسته به هلال احمر سوریه صبح چهارشنبه وارد الضمیر شد تا عناصر داعش و خانواده‌های آنان را منتقل کنند. در میان این افراد 50 نفر نیز حاضر نشدند که خود را تحویل نیروهای معارض دهند. 20 عنصر نیز از تروریست‌های خارجی بودند و 80 نفر دیگر نیز از سایر مناطق سوریه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از 85 عنصر متهم به پیوستن به داعش سه‌شنبه خود را به کمیته‌ای تحویل دادند که متشکل از عناصر جیش الاسلام، نیروهای احمد العبده و «کمیته اهالی الضمیر» است. این در حالی است که تعداد کلی عناصری که خود را تحویل این کمیته داده‌اند به بیش از 170 عنصر رسیده است.

این، اولین توافق برای خروج داعش نیست

بنا بر این گزارش، این توافق در نوع خود اولین توافقی نیست که به موجب آن عناصر داعش از منطقه‌ای در سوریه خارج می‌شوند؛ زیرا چندی پیش تروریست‌های داعش بر اساس یک توافق از جنوب دمشق به شهر «الرقه» منتقل شدند؛ شهری که مهمترین مرکز تجمع عناصر این گروه تروریستی است. 20 روز پیش نیز عناصر داعش قصد داشتند وارد الضمیر شوند و چندین بار فرودگاه آن را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، وبگاه خبری سوری «آرا» نیز اعلام کرد که عناصر داعش با دولت سوریه به این توافق رسیده‌اند نه با عناصر جیش الاسلام.

به گزارش این وبگاه، خودروهایی که برای انتقال عناصر داعش در نظر گرفته شده است خودروهای باربری بزرگ است و برای خارج کردن عناصر زخمی نیز از 4 آمبولانس استفاده شده است.

تروریست‌های داعش چندی پیش صدها نفر از کارکنان یک شرکت سیمان را در الضمیر بازداشت کرده بود ولی شمار زیادی از آنها را نیز آزاد کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: