جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395     
تقاطع های سطح منطقه 7 به دوربين ثبت تخلف تجهيز شدند

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 7با اشاره به هوشمندسازی 12 تقاطع این منطقه به دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: تقاطع ها مهمترین گلوگاه های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره های ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.

دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اثر بخشی قاطعانه تجهیزات هوشمند ترافیکی ،گسترش واستفاده ازاین ابزارها در زمره اولویت های اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف کاهش حوادث و تخلفات رانندگي و در راستای کمپین آسمان آبی زمین پاک اجرا شد، تصریح کرد: بر اساس اولويت برنامه هاي شرکت کنترل ترافيک و پليس راهنمايي و رانندگي مبني بر نصب سيستم جديد ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، این طرح در 12تقاطع سطح منطقه اجرا شد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به نصب سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در تقاطع ها جهت نظارت بر توقف خودروها پشت خط عابر پیاده، یادآور شد: : دوربين هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز بر اساس اولويت در پر خطر ترين تقاطع هاي شهر، برحسب برآورد آماري بيشترين تصادفات پليس نصب مي شود.

 وي تصریح کرد: چهارراه شهید مدنی، تقاطع های شهید مطهری_ سهروردی، شهید مفتح _مطهری، سهروردی_ خرمشهر، قنبرزاده_خرمشهر، میدان های سپاه، تختی و قصر، شهید بهشتی_سهروردی، چهارراه قصر،شهید قندی_سیبویه و شهید مدنی و امام علی(ع) از جمله محل هایی است که دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در آنها نصب شده است.

دکتر طلوعی اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که گسترش سیستم های هوشمند در رفتارهای ترافیکی مردم به خصوص سرعت های غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز تاثیر داشته است، به طوری که کاهش تخلفات در تقاطع هایی که مجهز به این امکانات هستند کاملا مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه اين دوربين ها داراي پيچيدگي خاص بوده و از قدرت بالاي پردازش تصوير برخوردار هستند و بطور 24 ساعته تصوير برداري مي کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخي از رانندگان مرتکب تخلف عبور از چراغ قرمز مي شوند و هنگام زرد بودن چراغ راهنمايي به جاي توقف پشت خط عابر پياده بر سرعت خود مي افزايند تا پشت چراغ قرمز نمانند و درست زماني که چراغ قرمز است عرض تقاطع را طي مي کنند.

به گفته شهردار منطقه 7 امروزه با افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن افزایش وسایل نقلیه، تصادفات منجر به مرگ و میر افراد و جراحات ناشی از آن نیز افزایش یافته و بخش قابل توجهی از تصادفات مربوط به تخلفات عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع هاي غیر زمان دار است و پیش بینی می شود با اجرای این طرح از ميزان اين تخلفات کاسته و همه رانندگان خود را موظف به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: