جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
وضعیت ترافیکی بزرگراه آزادگان بهبود می یابد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،پس از تکمیل پروژه احداث تندروهای بزرگراه آزادگان و تقاطع های غیرهمسطح آن در اواخر سال 91، سرعت متوسط تردد در این بزرگراه از 20 کیلومتر در ساعت به 65 الی 70 کیلومتر در ساعت رسیده است.

تا قبل از احداث 20 کیلومتر مسیر تندرو در بزرگراه آزادگان سرعت متوسط تردد در قسمت کندروی برخی بخش های بزرگراه به 20 کیلومتر در ساعت می رسید که همین امر سبب شکل گیری صف های طولانی ترافیک می شد؛ ضمن اینکه حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین از سطح معبر محدود کندروها، باعث فرسایش زود هنگام جاده و بروز مشکلات فراوان برای روکش آسفالت می شد. اما امروز بزرگراه آزادگان به یک مسیر مطمئن، استاندارد و راهگشا تبدیل شده که سرعت متوسط حرکت در آن به 65 الی 70 کیلومتر در ساعت رسیده و زمان سفر خودروها هم به همین نسبت کاهش یافته است .

براساس اطلاعات ترافیکی موجود، حجم تردد وسایل نقلیه در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان با مسیر شرق به غرب آن متفاوت است. از طرفی تندروهای بزرگراه تقریباً 2 برابر کندروها پذیرای خودروها هستند. همچنین در ساعات اوج تردد خودروها، صبح ها در عرض یک ساعت حداقل 5400 وسیله نقلیه سبک و سنگین در مسیر غرب به شرق تندروها حرکت می کنند و این عدد برای یک ساعت در بعد از ظهر به 7000 وسیله نقلیه می رسد . کندروهای بزرگراه نیز در همین ساعات اوج تردد خودروها، صبح ها در عرض یک ساعت 3000 وسیله نقلیه سبک و سنگین را در مسیر غرب به شرق پذیرا هستند و این عدد برای یک ساعت در بعد از ظهر به 3200 وسیله نقلیه می رسد.

با یک جمع بندی ساده به این نتیجه می رسیم که فقط در طول یک ساعت از زمان اوج تردد خودروها، بین 8400 تا 10200 وسیله نقلیه صرفاً در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان حرکت می کنند. از این حجم تردد، صبح ها وسایل نقلیه سنگین 14 درصد بار ترافیکی را به خود اختصاص می دهند که بعد از ظهر ها سهم وسایل نقلیه سنگین به 17 درصد می رسد. پر واضح است که تندروها بسیار بیشتر از کندروها پذیرای وسایل نقلیه سنگین هستند.

برپایه همین اطلاعات، ساعات اوج ترافیک در مسیرهای تندرو و کندرو تقریباً همزمان است؛ صبح ها بین ساعات 30/8 تا 30/9 و بعداز ظهرها بین ساعات 45/16 تا 45/17 بیشترین حجم ترافیک در بزرگراه به چشم می خورد. تراکم خودروها معمولاً در 2 مقطع بعد از تقاطع بزرگراه امام علی (ع) و بعد از تقاطع بزرگراه شهید تندگویان و در محدوده زمانی ساعات ذکر شده محسوس است. در دیگر ساعات شبانه روز و سایر مقاطع بزرگراه، معمولاً جریان حرکت خودروها به شکلی است که اکثر رانندگان با حداکثر سرعت مجاز تردد می کنند.

اواخر سال 91 با تکمیل پروژه احداث 20 کیلومتر از تندروهای بزرگراه آزادگان به همراه تقاطع های غیر همسطح آن، تحول اساسی در روان سازی ترافیک این معبر شریانی رخ داد؛ بزرگراهی که پذیرای بار ترافیک برون شهری تهران و 9 استان دیگر بوده و بیشترین آمار تردد سالانه را به خود اختصاص داده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: