جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
خط مترو شهر آفتاب 30 فروردین بهره برداری می شود

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مسير تونلي فاز نخست(از ایستگاه شاهد در منتهی الیه خط یك مترو تا ایستگاه مترو شهر آفتاب)از خط مترو تهران –پرند به طول 6 كیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتريشي) حفاري و ساخته شده است.

در اين مسير تونلي 500 هزار مترمكعب خاكبرداري، 137 هزار مترمربع قالب بندي، 9 هزار و 700 تن آرماتوربندي و 108 هزار مترمكعب بتن ريزي به كار رفته است.

بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته با حركت اولین قطار،تست های نهایی فنی این مسیر با موفقیت اجرا و مورد تائید قرار گرفت.

ايستگاه مترو شهرآفتاب به صورت جزیره ای و با مساحت 25 هزار متر مربع و سه برابر ایستگاههای معمولی هم باهدف تسهیل در تردد به مجموعه نمايشگاه هاي بين المللي شهرآفتاب و در انتهاي مسير فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده است.

شركت مترو تهران پيش از اين با احداث ايستگاه مترو تجريش به ابعاد 15 هزار مترمربع، ركورددار ساخت بزرگترين ايستگاه مترو در خاورميانه بود.

در ساخت این ابرسازه باشكوه و بزرگترين ايستگاه مترو خاورميانه، 2 هزار و 800 تن آرماتوربندي، 34 هزار و 500 مترمربع قالب بندي، 23 هزار مترمكعب بتن ريزي و 70 هزار مترمكعب خاكبرداري به كار رفته است.

معماري ايستگاه مترو شهرآفتاب، ايراني- اسلامي و ملهم از بناي تاريخي چهلستون و هماهنگ با معماري مجموعه نمايشگاه هاي بين المللي شهرآفتاب است.

هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه،گفت: برای رساندن این خط مترو به نمایشگاه بین المللی كتاب كه اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا می‌شود، به صورت سه شیفت و ضربتی كار كردیم و بحمدالله به اهداف و برنامه از پیش تعیین شده دست یافتیم.

وی با بیان اینكه فاز اول مترو تهران- پرند كه تا شهر آفتاب است با همت شهرداری به مرحله بهره برداری رسیده است گفت: در صورت تامین اعتبار، فاز دوم و سوم پروژه در شش ماه كاری قابل تكمیل و افتتاح است.

علاقمندان به بازدید ازمجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب مي توانند با تغییر خط در ایستگاههای تقاطعی ناوگان مترو تهران و حومه و ادامه مسیر به جنوب خط یك و از طریق ايستگاه مترو شهرآفتاب به محیط نمايشگاه بين المللي شهرآفتاب دسترسي داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: