جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
زمان آغاز باروری‌ ابرها در کشور

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان‌اینکه باروری ابر‌ها در اوایل فصل پاییز آغاز و در انتهای بهار به پایان می‌رسد،اظهار کرد:با توجه به اینکه شرایط ابر‌ها در فصل تابستان برای باروری مناسب نیست لذا در این بازده زمانی نمی‌توان ابر‌ها را بارور کرد.

به‌گفته وی قرار است که از ابتدای آبان ماه 80 تا 100 سورت پرواز صورت بگیرد و لذا از هم‌اکنون تمهیدات اساسی برای این مساله در نظر‌گرفته شده است.

محمد‌مهدی جوادیان‌زاده با بیان اینکه قرار است در استان‌های خشک فلاک مرکزی و حاشیه در یاچه ارومیه این عملیات اجرایی شود، تاکید کرد:بر اساس برآورد‌های صورت گرفته این طرح حدود 10 میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: باروری ابر‌ها موجب افزایش 10 تا 15 درصدی بارش‌ها می‌شود به‌عبارتی این طرح می تواند سالی یک‌میلیارد متر مکعب آب تولید کند.

وی ضمن گلایه از میزان بودجه تخصیصی باروری ابر‌ها،گفت:سال گذشته تنها 10 درصد از بودجه تصویب شده به ما تخصیص یافت که این مساله مارا با مشکلاتی زیادی روبرو کرد.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها ادامه داد:برای بهتر شدن فعالیت باروری ابر ها نیازمند افزایش حمایت‌های مالی هستیم علاوه‌بر این نیز پروژه‌هایی را برای ساخت تجهیزلت داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر‌گرفته‌ایم که اجرایی شدن آن‌ها نیازمند حمایت های مالی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: