جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
رنجبریان با اعلام تخصیص 202 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و توسعه سامانه اتوبوسرانی پایتخت:
خروج مینی بوس های فرسوده با 10میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،گروه حمل و نقل عمومی: مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بالغ بر 202میلیارد تومان اعتبار به بخش نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته است، گفت: اجرای الگوی جدید خصوصی سازی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی ، نوسازی مینی بوس های فرسوده شهر تهران ، بازسازی اتوبوس های فرسوده ، بازسازی ناوگان برقی و توسعه و تجهیز آن و نیز بازپرداخت تعهدات فاینانس اتوبوس های دوکابین خریداری شده از جمله سرفصل های فعالیت در بخش اتوبوسرانی معاونت حمل و نقل و ترافیک در سال 95 است.

مسعود رنجبریان تصریح کرد: در سال 95ردیف های بودجه ای برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه حمل و نقل عمومی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که بالغ بر 202 میلیارد تومان است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس های فرسوده نمادی از اقتصاد مقاومتی است که بدین منظور مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبار به منظور بازسازی اتوبوس های فرسوده شهر تهران در سرفصل بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی در سال 95 قرار گرفته است

به گفته وی براساس مصوبه هیأت وزیران در سال 1390 و کاهش سن فرسودگی اتوبوس ها از 10 سال به 8 سال در حال حاضر در حدود 2900 دستگاه اتوبوس فرسوده‌ باید از رده خارج و از چرخه خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی حذف شوند. این در حالیست که از سال 90 تاکنون اتوبوس جدیدی از سوی دولت به رغم وظیفه قانونی اش به شهرداری تهران تحویل نگردیده و مدیریت شهری صرفا با اعتبارات مصوب شهرداری نسبت به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گام برداشته است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خارج شدن مینی بوس های فرسوده شهر تهران یکی از دغدغه های ما در چرخه حمل ونقل عمومی است، گفت : بیش از هزار و دویست دستگاه مینی بوس تحت پوشش شرکت واحد در شهر تهران عمری بالغ بر 20 تا 25 سال دارند که طول عمر بالای سن فرسودگی آنها، آلایندگی فزاینده ای را برای شهر تهران به ارمغان می آورد.

به گفته رنجبریان طی سه سال گذشته خارج از رده نمودن و نوسازی این مینی بوس ها در دستور کار قرار گرفته، اما با توجه به عدم حمایت دولت در این بخش نیز با چالش روبرو شدیم و تنها 120 دستگاه مینی بوس در سال92 نوسازی شده است.

وی تاکید کرد: در سال 95 خروج مینی بوس های فرسوده را در اولویت قرار داده ایم. به همین منظور و به پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب شورای محترم اسلامی شهر تهران مقرر گردیده طرح از رده خارج نمودن مینی بوس ها با صرف بودجه ای 10 میلیارد تومانی، رأساً از طریق شهرداری تهران پیگیری شود که این مهم در دست اقدام است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به نصب فیلتر دوده در اتوبوس های شهر تهران اشاره کرد و گفت : طی سال گذشته طرح پایلوت و آزمایشی فیلتر های جاذب دوده بر روی 9 دستگاه اتوبوس سنجیده شد و از سال 95 به مرحله اجرای نهایی در خواهد آمد. از این رو تجهیز 150 دستگاه اتوبوس به فیلتر جذب دوده هم برای امسال پیش بینی شده است. 

به گفته وی به منظور تجهیز 150 دستگاه اتوبوس به فیلتر جذب دوده بالغ بر 7.2 میلیارد تومان بودجه در سرفصل اعتبارات شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران لحاظ شده است.

رنجبریان ادامه داد: از طرفی در سال آتی اعتبارات خوبی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است که با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی بتوانیم با ورود اتوبوس های جدید کمبود وضع موجود را بر طرف نماییم.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک درادامه با بیان اینکه در سال 95 به منظورتامین هزینه های جاری شرکت واحد اتوبوسرانی با حمایت شورای اسلامی شهر تهران ، شهرداری تهران مبلغ 550 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، گفت: به رغم مشکلات عدیده در نگهداری سامانه اتوبوسرانی سهم دولت در سال 95  ، رقم 170میلیارد تومان از سوی دولت برای کل کشور به منظور یارانه بلیت اتوبوس  به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است که حداقل 30 درصد از این اعتبار سهم شهر تهران است.البته این سهم در مقابل بودجه اختصاص یافته از سوی شهرداری تهران رقمی بسیار اندک است .

رنجبریان با تاکید بر اینکه از سنوات گذشته باید دولت برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به پرداخت سهم 82.5 درصدی توسعه ناوگان عمومی شهر اقدام می کرد،تصریح کرد: این در حالیست که در قانون بودجه سال 93 ظرفیت قانونی ایجاد شد که بتوان از بند "ق" تبصره دوم ماده واحده قانون بودجه برای کاهش مصرف انرژی برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده کرد که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر است طی پنج سال تعداد 17000 دستگاه اتوبوس به شهرداری های کشور داده شود . لذا ضمن قدردانی از حمایت دولت امیدواریم هر چه سریعتر این مصوبه به اجرا گذاشته شود تا تمام شهرداری های کشور از جمله شهر تهران بتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: