جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 فروردين 1395     
اعضای شورای شهر باید به تعداد نواحی شهر تهران باشند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اقدام مجلس شورای اسلامی در کاهش تعداد اعضای شورای شهر تهران از 31  به 21 نفر اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید به تعداد نواحی شهر تهران باشند.

محمد حقانی  اظهار کرد : در حالی که در ترکیه و یا انگلستان اعضای شورای شهر لندن یا استامبول 75 تا 100 نفر هستند، متاسفانه مدیریت شهری با ده میلیون نفر جمعیت به عقب برگردانده می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر شورا دوران تحول را پشت سر بگذارد باید به آنجا برسد که شورایاری ها قانونی شده و در ادامه مجلس شورای اسلامی باید شورایاری ها را به رسمیت بشناسد چرا که باید از دل شورایاری ها و شورای محلات ، شورای منطقه بوجود آید و در ادامه از دل شوراهای منطقه ،شورای اسلامی شهر تهران شکل بگیرد .

وی گفت : این موضوع نه ایده پزدازی است و نه بسیار سخت بلکه واقعیتی است که باید به آن توجه شود و همانطور که مجلس شورای اسلامی شورای فرا دستی شورای اسلامی شهر تهران است که به مسائل کلان می پردازد شورای شهر هم شورای فرا دستی شورا های منطقه ای می شود.

حقانی با اشاره اینکه هر محله و منطقه شهر تهران شرایط خاص خود را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 354 محله وجود دارد که هر محله برای خود شورایاری دارد اما از دل این شورایاری ها باید شورای منطقه فرم بگیرد و از دل آن شورای شهر بر سر کار بیاید.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تعداد افرادی که تصمیم های کلان را برای شهر می گیرند باید حداقل به تعداد نواحی شهرداری باشد، در این باره افزود : در حال حاضر تعداد آن 123 ناحیه درشهر تهران وجود دارد که اعضای شورای شهر نیز باید به تعداد این نواحی باشد.

وی تصریح کرد : آخرین حلقه اتصال شهرداری تهران با نواحی است که با مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل است که باید شورای محلی از جمع شورایاری ها بوده و از دل آن شورای منطقه ای شکل بگیرد چرا که تجربه های موجود در عرصه مدیریت شهری گواه آن است شورای شهر باید گسترده شود و کوچک کردن آن به صلاح مردم و مدیریت کلان شهر تهران نیست.

حقانی همچنین اعلام کرد : اگر این تغییرات شکل بگیرد حضور یک عضو در شورای شهر منوط به تجربه و پشت سر گذاشتن نظارت و اقدامات شورایی در شورای محله ، شورای منطقه خواهد بود و متخصصانی که این تجارب را پشت سر گذاشتند در شورای فر دستی یعنی شورای شهر امکان حضور خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر وشهرداری دو بال مدیریت شهری هسند که باید در جهت آرامش مردم، کیفیت زندگی مردم، امنیت مردم و ارتقاء جایگاه این دونهاد مردم با هم پرواز کنند از این رو کاهش تعداد اعضای شورای شهر به معنای از دست رفتن امکان ارتقاء مدیریت شهری است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: