جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
شروع عملیات اجرایی اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به میدان فتح آغاز شده است، گفت: هم اکنون آخرین توافقات برای تحویل پادگان جی که در مسیر این بزرگراه واقع شده در حال انجام است.

بزرگراه یادگار امام (ره) که اصلی‌ترین شریان شمالی-جنوبی و شرقی-غربی در محدوده شمال غرب و غرب تهران است، از خیابان سئول در شمال تهران آغاز می شود و تا دره فرحزاد مسیری شرقی-غربی دارد و از این نقطه تا پادگان جی مسیر شمالی-جنوبی پیدا می کند و قرار است که پس از عبور از پادگان جی این بزرگراه در سه شاخه ادامه یابد که یک شاخه از آن به میدان فتح و سپس به آزاد راه تهران-ساوه متصل خواهد شد،همچنین ادامه مسیر این بزرگراه در حرکت به سمت شرق به میدان 9 دی متصل می شود و شاخه سوم نیز،‌ کارکرد دسترسی محلی دارد.

هم اکنون پس از تصویب طرح موضعی پادگان جی و با هماهنگی نیروهای مسلح قرار است که این پادگان در اختیار مدیران شهری قرار بگیرد تا با اجرای طرح، کاربری های خدماتی، تجاری، ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی و... در منطقه 9 تهران افزایش یافته و بزرگراه یادگار امام(ره) کارکردی تکمیل تر داشته باشد.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این خصوص می گوید: عملیات اجرایی اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح آغاز شده و ما در بزرگراه فتح تجهیز کارگاه کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون آخرین توافقات برای واگذاری پادگان جی در حال انجام است، می افزاید: ما امیدواریم هر چه سریع تر پادگان جی در اختیار ما قرار بگیرد.

حسینی اضافه می کند: خوشبختانه وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی همکاری خوبی داشته اند و توافقات خوبی صورت گرفته است، ضمن اینکه وزیر دفاع نیز از این طرح حمایت می کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بزرگراه یادگار امام پس از عبور از پادگان جی در سه شاخه ادامه مسیر می یابد، تصریح می کند: هم اکنون بخش بزرگراهی که همان اتصال بزرگراه به میدان فتح است در حال اجراست و بخش جنوبی و شرقی آن نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی در ادامه می گوید: در صورت رفع کامل معارض برنامه زمانبندی طرح ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) اعلام می شود.

تلاش برای خروج پادگان جی از تهران، از سالها پیش در دستور کار بوده است و اقدامات لازم برای تملک بخش های مورد نیاز این اراضی نظامی با جدیت و از طریق برگزاری جلسات مشترک نمایندگان مدیریت شهری با دست اندرکاران ذیربط ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع دنبال می شود