جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 فروردين 1395     
خودکشی سریالی ۱۱ نوجوان کانادایی

خبرگزاری تسنیم: پارلمان کانادا در یک جلسه اضطراری نسبت به اقدام سریع در کنترل و پیشگیری حوادث مشابه با خودکشی اخیر 11 نوجوان بومی هشدار داد.

بر اساس گزارش رویترز، پارلمان کانادا در یک جلسه اضطراری اقدام اخیر چند نوجوان بومی این کشور به خودکشی را برآمده از یک «جامعه فقرزده» ، خواند.

قانونگذاران کانادا شب‌گذشته در یک جلسه اضطراری گفتند که یک اقدام عاجل برای جلوگیری از اقدامات مشابه که تحت تاثیر فقر جامعه بومیان است باید انجام شود و این دست اتفاقات را «غیرقابل‌قبول» خواند.

در روزهای پایانی هفته گذشته، 11 نفر از اعضای جامعه «اتاواپیسکات»(Attawapiskat) که نخستین جامعه بومیان در شمال استان«انتاریو»(Ontario) تلاش کردند تا خودشان را بکشند که این امر باعث شد مقامات این استان وضعیت اضطراری اعلام کنند.

در همین رابطه روز دوشنبه گروه دومی، به صورت جداگانه، بعد از اقدام به خودکشی در بیمارستان بستری شدند.

به نوشته «رویترز» این حادثه کانادا را شوکه کرده است، جامعه 1.4 میلیون نفری بومیان کانادا به این داستان‌های تراژیک عادت کرده‌اند و بسیاری از آنها در فقر زندگی می‌کنند و امید به زندگی در میان آنها بسیار پایین‌تر از سایر کانادایی‌ها است و اغلب بیشتر قربانیان جرم و جنایت و رفتارهای خشونت‌آمیز از میان آنان هستند.

«جین فیلپات»(Jane Philpott) وزیر بهداشت این کشور گفت: "میزان خودکشی در میان جوانان بومی حداقل 10 برابر بیشتر از جمعیت عمومی جوانان کانادا است".

وی که در مجلس عوام این کشور سخن می‌گفت در ادامه نطق خود افزود: "بومیان حدود 4 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند و این یک واقعیت متناوب است؛ اینکه این اتفاق مجدد تکرار شود غیر قابل قبول است. هیچ چیز ویرانگرتر از این نیست که کسی به نقطه سیاه ناامیدی برسد".

به گفته مقامات وزارت بهداشت کانادا، از ماه مارس تاکنون 28 نفر در جامعه «اتاواپیسکات»(Attawapiskat)، اقدام به خودکشی کرده‌اند که فقط تعداد اندکی از آنها بزرگسال بودند.

بر اساس این گزراش از زمانی که این 11 نوجوان اقدام به خودکشی کردند، نیروهای پلیس، گشت 24 ساعته خود را آغاز کرده‌اند و برای پیشگیری از اقدامات مشابه، به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی و نظارت هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: