جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 فروردين 1395     
حرکت آغاز شده از سوی شهرداری تمام شدنی نیست

به گزارش شهرداری نیوز،قالیباف گفت: چندین هزار معتاد متجاهر در سطح شهر داریم اما مجموع افرادی که ساماندهی شده و به مراکز بهاران منتقل شده اند، یک سوم کل معتادان شهر هم نیست. از این رو ادعا نداریم که در محله هرندی، شوش، سیروس، تختی، دره فرحزاد، خلازیل و... معتادان حضور ندارند، اما انصاف به خرج دهیم و بگوییم چهره کنونی هرندی در پنج – شش ماه قبل اینچنین نبود و آسیب های اجتماعی تقلیل پیدا کرده است.

قالیباف طی سخنانی در این نشست با تاکید بر اینکه به یاد ندارم در جایی برای اتمام موضوع آسیب های اجتماعی در محله هرندی زمانی تعیین کرده باشیم، گفت: این یک پروژه عمرانی نیست که بگوییم آن را در این زمان می سازیم بلکه مسایل محله هرندی به اندازه تاریخ دروازه غار است. از زمانی که دروازه غار وجود داشته است، این مسایل و آسیب های اجتماعی در مقاطعی از زمان با شدت بیشتری و در زمان هایی نیز با شدت کمتری در محله هرندی وجود داشته است.

تعیین زمان برای رسیدگی به یک موضوع انسانی، ناشیانه است

وی تاکید کرد: بسیار ناشیانه است که بگوییم یک موضوع انسانی که در بسیاری از جوامع دیگر و شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد را در این مدت زمان خاص تمام می کنیم. از این رو ما هیچ زمانی در این محله تایمر نگذاشتیم، اما عنوان کرده ایم که این اقدام را حتما شروع می کنیم.

قالیباف عنوان داشت: شهرداری تهران هیچ ماموریت و وظیفه ای در این زمینه نداشته است، اما حتما رسالت انسانی و اخلاقی ما نسبت به شهر و شهروندان این تکلیف را به دوش ما می گذاشت.

وی با اشاره به فراگیر شدن معتادان در محله هرندی تا پیش از مداخله، عنوان داشت: این آتشی بود که شروع شده است و هر کسی که برای آن چاره نکند، این آتش دامن خود آن فرد در خانواده و محله خودش را خواهد گرفت.

ادعای جمع آوری همه معتادان شهر را نداریم/پارک زندگی باید کانون حضور خانواده ها باشد

شهردار تهران تصریح کرد: ما پیش از این عنوان می کردیم چندین هزار معتاد متجاهر در سطح شهر داریم اما مجموع افرادی که ساماندهی شده و به مراکز بهاران منتقل شده اند، یک سوم کل معتادان شهر هم نیستند. از این رو الان هم ادعا نداریم که در محله هرندی، شوش، سیروس، تختی، دره فرحزاد، خلازیل و ... معتادان حضور ندارند، اما انصاف به خرج دهیم و بگوییم این چیزی که امروز در محله هرندی می بینیم، در پنج – شش ماه قبل چهره دیگری داشت و آسیب های اجتماعی تقلیل پیدا کرده است.

قالیباف در ادامه تمرکز بر پارک زندگی در محله هرندی را یکی از موضوعات جدی دانست و گفت: یکی از مسایل این محله، رسیدگی به موضوعات کالبدی بود. از این رو وظیفه داریم حتما به پارک توجه کنیم تا کانون حضور خانواده ها باشد.

باید به جای جمع آوری معتادان، آن ها را جذب کنیم/کسی را به زور در بهاران نگه نمی داریم

وی درباره رها شدن بعضی از افراد پس از حضور در مراکز ترک اعتیاد، گفت: نباید درباره معتادان کلمه جمع آوری را به کار ببریم، بلکه باید این انسان ها را جذب کنیم. همچنان که هم اکنون در مرکز بهاران منطقه 9 حتی کسانی که به توانمندی رسیده اند نیز برای هر کمکی مجددا به بهاران بر می گردند. از این رو اگر به جای جمع آوری معتادان آن ها را جذب کنیم، به نتیجه بهتری می رسیم.

به گزارش شهرنوشت وی با اشاره به گفت و گوی خود با افرادی که از دام اعتیاد رها شده اند، تصریح کرد: این افراد عنوان می کنند اولین داشته ما در بهاران آرامش ما است چرا که معتادان در کمپ ها مشکلات خاص خودشان را دارند. به دلیل اینکه قبلا چرخه کار اشکال داشته است، سعی کردیم این چرخه را اصلاح کنیم به همین جهت ما در مراکز بهاران کسی را به زور و اجبار نگهداری نمی کنیم چرا که این افراد نیازمند محبت و رسیدگی هستند.

قالیباف تصریح کرد: قرار ما بود افرادی که برای شهرستان هستند، بعد از کمپ ترک اعتیاد به شهرستان بروند اما کسی که داوطلب نیست، طبق قانون باید براساس ماده 16 به جایی برود که با حکم قضایی در آنجا نگهداری شود

.مسئولیت 11دستگاه در زمینه رسیدگی به آسیب های اجتماعی

شهردار تهران عنوان داشت: حتما انجام این هماهنگی برعهده من است. در این راستا از سال گذشته جلسات خود را با دادستان تهران را آغاز کرده و امروز نیز جلسه بعدی را برای هماهنگی داریم.

وی با تاکید بر اینکه 11 دستگاه در زمینه آسیب های اجتماعی مسئولیت رسمی و قانونی دارند، گفت: شهرداری تهران جزو این 11 دستگاه نیست اما به هماهنگی احتیاج داریم. البته گاهی اوقات حتما اشکالات جدی هم وجود دارد اما قول می دهم که نه تنها از این کار خسته نمی شویم، بلکه با راه اندازی هر کدام از مراکز بهاران، نشاط بیشتری برای ادامه کار پیدا می کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه حرکت آغاز شده از سوی شهرداری تهران در زمینه رسیدگی به آسیب های اجتماعی تمام شدنی نیست، تصریح کرد: این چرخه ای است که باید به صورت دائمی بچرخد به همین جهت این افراد پس از ترک اعتیاد بین 9 ماه تا یک سال مهمان مراکز بهاران هستند و امیدواریم در این مدت به توانمندی قابل قبولی برسند. همچنین باید توجه داشت که باید برای تک تک این افراد، برنامه جداگانه داشت و سراغ آن ها برویم به همین جهت من رسالت خودم می دانم که سراغ تک تک افرادی که در محله هرندی و شوش هستند برویم و به آن ها رسیدگی کنیم.

شهرداری تهران دو کمپ ترک اعتیاد را اداره خواهد کرد

امکان بازگشت معتادان را به زیر 50 درصد کاهش می دهیم

شهردار تهران با اشاره به روند فعالیت کمپ های ترک اعتیاد، تصریح کرد: در زمینه این کمپ ها مسئولیتی بر عهده ما نیست اما بر خلاف میل خودم، ناگزیر شدیم که دو کمپ جدید را ایجاد کنیم تا روال درست فعالیت کمپ ها را پایه گذاریم کنیم و این فرایند، مسیر درست خود را طی کند.

وی تاکید کرد: در دنیا با همه کارهایی که انجام می دهند اما باز هم عنوان می کنند که امکان برگشت و اصلاح معتادان بین 30 تا 40 درصد است و بنابر این ممکن است فعالیت ها برای 60 درصد از افراد موفقیت آمیز نباشد؛ اما همه تلاش ما این است که این عدد را از 30 درصد به بالای 50 درصد برسانیم تا این افراد به چرخه کار بیایند.

قالیباف با تاکید بر اینکه زمینه های اعتیاد در کشور ما و غرب متفاوت است، تاکید کرد: حتما کسانی هستند که یک تا دو سال دیگر بعد از خروج از بهاران، باز هم به اعتیاد برگردند اما با این وجود همه باید دست به دست هم دهیم تا این کار به درستی انجام شود.

شهردار تهران ادامه داد: معتقدیم این چرخه نباید صرفا دولتی باشد، بلکه دولت و نهاد های عمومی غیر دولتی باید بستر سازی کرده و برای اصلاح این مسیر داوطبان و مردم حضور پیدا کنند. اینکه افراد برای دریافت مزد و شغل در اینجا حضور داشته باشند تا اینکه به صورت داوطلب در این عرصه حاضر شوند، نتایج بسیار متفاوتی به دنبال دارد.

مراکز بهاران نباید جزئی از سازمان شهرداری شوند / افراد حاضر در بهاران معتاد نیستند

وی با تاکید براینکه انجام این فعالیت ها در زمینه آسیب های اجتماعی یک رسالت است نه یک ماموریت، عنوان داشت: مراکز بهاران نباید جزوی از سازمان شهرداری شوند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: بعضی بی انصافی کرده و تلاش کردند علیه مراکز بهاران در محله سم پاشی کنند اما باید توجه داشت که این آتشی است که دیر یا زود دامن این افراد را می گیرد.

شهردار پایتخت عنوان داشت: افرادی که در مراکز بهاران حضور پیدا می کنند، دیگر معتاد نیستند و گام به گام باید به خانواده های خود باز گردند، در این میان جای سوال است چرا افرادی که مطلع نیستند، می گویند باید این مراکز بهاران را تعطیل کنیم؟ همین افراد می خواهند دین و اخلاق را هم ترویج کنند اما خودشان بویی از دین و اخلاق نبرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در این کار با ما همراهی می کنند، درباره روند هماهنگی سایر ارگان ها و دستگاه های مسئول در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان داشت: مجموعا از هماهنگی دستگاه ها و نهادها رضایت دارم، البته ممکن است در بعضی موارد گلایه هایی داشته باشیم و ارگان ها همچون ستاد مواد مخدر و ... دیر به میدان آمده و در کار نقص هایی داشته باشیم اما هیچ کجا نگذاشتیم این چرخه لنگ بماند. هر کجا احساس کردیم این چرخه ایراد دارد، حتما آن را اصلاح کرده ایم.

بررسی روند برندسازی و کارآفرینی بهبودیافتگان به صورت هفتگی

 فعالیت مراکز بهاران و کوثر به صورت سیستمی دنبال می شود

 قالیباف تاکید کرد: خود من هر هفته به صورت مستمر چرخه برند سازی، بحث اقتصادی و کارآفرینی این دوستان را دنبال می کنم تا در افق دراز مدت بر اساس کاری که برای زنان سرپرست خانوار انجام دادیم، بتوانیم این چرخه را برای بهبود یافتگان هم انجام دهیم.

وی تصریح مرد: حتی اگر ماموریت من در شهرداری تمام شود اما موضوع مراکز بهاران، مراکز کوثر، آسیب های اجتماعی را به عنوان شخص محمد باقر قالیباف دنبال خواهم کرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهرداری تهران مسئولیت تعهدات خود را می پذیرد، عنوان داشت: سابقه کار من نشان می دهد که ممکن است کارها را با تاخیر شروع کنیم و کارشناسی کامل را در زمان خودش انجام دهیم اما کارهای ما حتما کارهای سیستمی است به همین جهت مطمئن باشید مجموعه کوثر و بهاران یک کار سیستمی است.

شهردار تهران افزود: امروز مراکز کوثر روی پای خودشان ایستاده اند و نه تنها برای شهرداری هزینه ای ندارند بلکه امورات جاری خودشان را اداره کرده و زندگی خود را از این محل تامین می کنند.

در زمینه آسیب های اجتماعی کوتاهی نکردیم که از خواب غفلت بیدار شویم / اقدامات شهرداری تهران از سال 84 آغاز شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره دغدغه رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع آسیب های اجتماعی، گفت: در اینکه حتما بیانات مقام معظم رهبری تکلیف را بر دوش ما سنگین تر می کندو اینکه رسانه ها درد جامعه هچون آسیب های اجتماعی را در جامعه برجسته می کنند شکی نیست و این موضوع حتما بر تصمیمات ما اثر گذار است تا ما بر اساس رسالت خودمان عمل کنیم.

قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شهرداری تهران زودتر از این زمان به موضوع آسیب های اجتماعی ورود پیدا نکرده است، گفت : سال 84 که من وارد شهرداری شدم، عنوان کردم رویکرد ما در شهرداری تهران رویکرد اجتماعی و فرهنگی است؛ تاریخ زندگی من نیز نشان می دهد که از بعد دوران دفاع مقدس هیچ گاه موضوع آسیب های اجتماعی را فراموش نکرده و نسبت به آن بی تفاوت نبودم. اما در سال 84 بنده احساس نمی کردم که به صورت مستقیم باید در این موضوع دخالت کنم بلکه در آن روز نقش پشتیبانی را داشتم؛ همچنانکه در ردیف های بودجه به آموزش و پرورش، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و مساجد کمک می کردیم تا کارشان را در این زمینه انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران از هشت سال گذشته ساماندهی کارتن خواب ها را آغاز کرده است، تصریح کرد: در آن روز ما احساس کردیم که باید این اقدام را انجام دهیم. سپس به تدریج موضوع تغذیه، درمان، تهیه مایحتاج، نیازهای خدماتی کارتن خواب ها و .. را تامین کردیم از این رو نباید بگوییم این کار شهرداری در سال 92 شروع شده است.

شهردار تهران عنوان داشت: هیچ زمانی فکر نمی کردیم که خود ما باید این افراد را از کف خیابان جمع آوری کرده و توانمند سازی آن ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: مرکز بهاران منطقه 9 تهران در حدود 15 ماه پیش اجرایی شده است؛ به نحوی که در آن زمان این مرکز را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و پس از دریافت بازخورد ها، آن را به صورت عمومی در شهر پیاده راه اندازی می کنیم.

قالیباف خاطر نشان ساخت: در این میان بدون شک رسانه ها نقش داشتند و دستورات مقام معظم رهبری نیز فعالیت ما را چند برابر کرده است اما غفلت نکردیم که بگوییم از حالا خواب غفلت بیدار شدیم بلکه این روند را از سال های گذشته آغاز کرده ایم و امروز نیز آن را دقیق تر، موثرتر و گسترده تر دنبال می کنیم.

شهردار پایتخت در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه صرف شده در مراکز بهاران، گفت: ما بر اساس اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و جلوگیری از اسراف هیچ ساختمان جدیدی را در شهرداری برای مراکز بهاران درست نکردیم. به نحوی که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تعداد مراکز بهاران در سطح تهران را به 40 مرکز می رسانیم و بالای 70 درصد از این مراکز بهاران نیز از ساختمان های موجود شهرداری بوده است؛ یعنی به شهرداران مناطق گفتیم مکلف هستید میزهای بزرگ را جمع کرده و ساختمان های مناسب این کار را تخلیه کنید.

وی گفت: بعضی ساختمان ها در حال ساخت با پیشرفت بالای 50 درصد بودند که کاربری این ساختمان ها را را تغییر داده و آن ها را به مراکز بهاران اختصاص دادیم. به همین جهت عملا برای زیر ساخت ها هزینه دیگری نکردیم و در عین حال فعالیت و کاکرد مجتمع های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی به قوت خودش باقی است.

قالیباف عنوان داشت: ما یکسری هزینه های جاری داریم که باید برای بهداشت، درمان و نیازهای خدماتی افراد بهبود یافته صرف کنیم که این هزینه ها برای هر نفر روزانه هشت هزار تومان است؛ البته بخشی از این رقم از سوی مردم تامین می شود. به همین جهت در مراکز بهاران نیز خیران مسئولیت می گیرند و کار را دنبال می کنند و ما نیز سعی کردیم با حداقل هزینه کار را انجام دهیم و در جایی که مردم هزینه ها را تامین نمی کنند، ورود پیدا کنیم.

شهردار تهران عنوان داشت: البته وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر طبق ردیف و بودجه ای که دارند باید بخشی از این هزینه ها را تامین کنند اما باید در نظر داشت که این افراد بهبود یافته باید درست زندگی کنند و هزینه کردن برای این افراد عین صواب است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از انتقادات مبنی بر اینکه اقدامات شهرداری بدون توجه به مبانی علمی بوده است، تصریح کرد: شهرداری تهران هشت سال قبل در راه اندازی دانشکده ای که تعطیل شده بود، به بهزیستی کمک کرده و این دانشکده را مجددا احیا کردیم تا به مبانی علمی توجه داشته باشیم. در بوستان هرندی نیز روانشناس ها و مدد کاران حضور داشتند و در هر مرحله ای با همکاری بهزیستی این کار را انجام می دادیم، همچنین چرخه بانوان با مطالعه انجام شده است.

وی با تاکید بر نیاز به توانمند سازی بهبودیافتگان ، گفت: حتما اختلافات خانوادگی، بیکاری، طلاق و کارکردهای نادرست اجتماعی و اقتصادی باعث تولید افراد معتاد می شوند اما افراد دیگری نیز وظیفه دارند به این مسایل توجه کنند و ما هم مراکز بهاران را در راستای رسالت خود مورد توجه قرار داده ایم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شهرداری تهران تا زمان حضور موثر و مستقیم دیگر ارگان ها و دستگاه های مسئول، کار خود را در محله هرندی متوقف نمی کند، گفت: ما حتما باید کار خود را ادامه دهیم اما درخواست دارم رسانه ها این موضوع را برای 11 دستگاه متولی روشن کنند که شهرداری تهران برای کمک به آن ها وارد میدان شده است نه اینکه آن ها با ورود شهرداری، باید کنار بروند. بنده نیز حتما برای افزایش این هماهنگی ها پیگیری می کنم.

 

قالیباف با اشاره به اقدامات خانه به خانه شهرداری تهران در این حوزه، تاکید کرد: ما درب هفت هزار خانه این محله را زده و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کرده ایم. همچنین باید توجه داشت که در محله هرندی ضروری است به سمتی برویم که خود افراد تولید خدمات اجتماعی کنند نه اینکه در اینجا خدمات اجتماعی تولید کنیم.

وی توجه به کودکان را یکی از کارهای جدی شهرداری در محله هرندی دانست و گفت: احداث شهربازی جدید در محله هرندی در راستای همین هدف صورت می گیرد اما این شهربازی را برای بچه های محله هرندی به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه اختصاص خواهیم داد. همچنانکه هم اکنون نیازهای این افراد از دارو و درمان تا آموزش و پرورش و سایر موارد از سوی شهرداری دنبال می شود.

شهردار تهران یادآور شد: شهرداری تهران به صورت مستقیم مسئول راه اندازی کمپ نیست بلکه تا کنون در این بخش کمک کردیم تا کمپ های تحت پوشش ستاد مبارزه با مواد مخدر و بخش خصوصی بتوانند افراد معتاد را اسکان دهند. همچنین بر اساس هزینه هایی که شهرداری تهران در مرکز شفق انجاتم داد، این مرکز از امکانات خیلی خوبی برخوردار بود و در کنار آن به کمپ های بخشی خصوصی نیز کمک مالی انجام دادیم.

وی با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای اداره دو کمپ ترک اعتیاد، گفت: در این زمینه احساس کردیم که برای ضرورت ها و بر اساس ضعف های موجود، خودمان باید اداره این کمپ ها را انجام دهیم.

تکذیب استفاده از متادون در بهاران

 قالیباف استفاده از متادون در مراکز بهاران را تکذیب کرد و گفت: کسانی که وارد مراکز بهاران می شوند باید کاملا پاک و سالم وارد این مراکز شوند، به همین دلیل است که مرکزهای بهاران را در محیط شهری و محل زندگی مردم آورده ایم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره بحث عقیم سازی زنان کارتن خواب، عنوان داشت: این موضوع این در صلاحیت کاری من نیست و مراجع ذی صلاح باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

وی در ادامه به پرسش اصحاب رسانه پیرامون موضوعات کمپ شفق پاسخ داد و گفت: ممکن است قرنطینه افراد حاضر در شفق به صورت کامل صورت نگرفته باشد اما بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مسئولان شفق مسئله را تکذیب کرده اند؛ همچنین از جهت امکانات نیز دو یا سه روز قبل از حضور بانوان من شخصا بازدیدی از این مرکز داشتم و شاهد بودم که ایده آل ترین شرایط برای حضور بانوان فراهم شده بود. حتی زمانی که در اعزام پزشک با تاخیر یک تا دو روزه همراه بودیم، ما پزشک خودمان را به شفق اعزام کردیم تا موضوعات افراد حاضر در این مرکز را رسیدگی کند.

قالیباف تاکید کرد: یکی از کمپ هایی که بنا داریم خودمان به صورت صفر تا صد اداره کنیم، همین کمپ شفق است تا عیب و نقص های آن را از بین ببریم.

شهرداری تهران نسبت به بقیه دستگاه ها در زمینه آسیب های اجتماعی دقیق تر و علمی تر عمل کرده است

وی ادامه داد: من نمی پسندم که مسئولان در هر رده جمهوری اسلامی حرف های خود را در رسانه با هم بزنند. البته مسئولان باید به رسانه پاسخگو باشند اما هماهنگی کارها را در جلسات کارشناسی انجام دهند؛ در این میان رسالت رسانه ها کم نظیر است تا موضوعات را از سایر دستگاه ها پیگیری کنند.

قالیباف در ادامه پیرامون هماهنگی با اعضای شورای شهر و سایر نهادها به منظور اجرای برنامه های شهرداری در زمینه آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: اعضای شورای شهر، کارشناسان و نخبگان در اظهار نظر آزاد هستند اما اینکه بگویند بنده موضوع آسیب های اجتماعی را نمی شناسم، درست نیست. ممکن است شناخت من از آسیب های اجتماعی دقیق و عمیق نباشد اما خودم را در این کار صاحب نظر می دانم.

شهردار تهران گفت: بیش از دو دهه است که بنده به صورت مستقیم این موضوع را پیگیری می کنم و در سفرهای متعدد به خارج کشور نیز به صورت کامل به این موضوع پرداخته ام تا چرخه های موجود در سایر کشورها مورد مطالعه قرار گیرد. البته ممکن است کار ما عیب و نقصی هم داشته باشد اما ادعا دارم شهرداری تهران حتما نسبت به بقیه دستگاه ها دقیق تر و علمی تر عمل کرده است.

وی در ادامه نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه واگذاری شهروند بدون تشریفات قانونی را تکذیب کرد و گفت: یکی از افتخارات ما در شهرداری تهران این است که بر اساس سیاست های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی، بر خصوصی سازی تاکید می کنیم. چهار سال قبل شورای شهر سوم تصویب کرد که شهرداری تهران باید شهروند را به فروش برساند اما به دلیل زیان ده بودن شهروند، کسی آن را نخرید! اما حالا که شهروند سود ده شده است باید آن را به فروش برسانیم.

شهردار تهران با طرح سوالی مبنی بر اینکه « ما چرا باید در شهرداری فروشگاه داری کنیم؟»، گفت: شهرداری باید به جای تولید خدمات، خرید خدمت کند و حتما باید توجه کنیم که شهروند را خوب و درست بفروشیم. ما تلاش کردیم در این شرایط بد اقتصادی، با مدیریت یک نهاد شبه دولتی شهروند را به جایی برسانیم که الان سرمایه گذاران حاضر باشند آن را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای شهروند بودجه ای از شهرداری دریافت نمی کند، گفت: شهروند هم اکنون خودش را اداره می کند و امسال نیز در ردیف تبصره های بودجه در حوزه سرمایه گذاری، به شهرداری تهران اجازه داده شده است تا در حوزه BOT و BOLT عمل کند.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی در سال 84 با 17 هزار نفر پرسنل دچار مشکلات زیادی از جمله تجمع و تحصن بود؛ در آن زمان بلیط اتوبوس 20 تومان بود و هزینه جا به جایی مسافر بسیار بیشتر از هزینه بلیط تمام می شد اما بخش خصوصی با مدیریت خودش می تواند به نیمی از قیمت تمام شده شهرداری، جا به جایی مسافر را انجام دهد. به همین جهت امروز 80 درصد اتوبوسرانی بخش خصوصی هستند و پرسنل این سازمان نیز به زیر هشت هزار نفر رسیده است.

اجرای فاز دوم شهرآفتاب با مشارکت بخش خصوصی

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: همانطور که امروز قیمت گذاری اتوبوسرانی از سوی شهرداری رها نشده است، حتما در قیمت گذاری های شهروند نیز کنترل های لازم را اعمال می کنیم.

وی ادامه داد: در یکی از بازدید های فروشگاه شهروند راه آهن شاهد بودم که سرانه خرید هر کدام از افراد 31 هزار تومان است؛ این بدین معنی است که افراد قدرت خرید ندارند. در آن روز تصمیم گرفتیم از محل سود این فروشگاه، هزینه کنیم تا قیمت ها در همه شهروند های جنوب شهر به صورت متوسط 25 درصد و در بعضی اقلام اصلی 45 درصد تخفیف داشته باشد. پس از آن بود که سرانه خرید به ازای هر نفر از 31 هزار تومن به 55 هزار تومان رسید.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: ما در شهر آفتاب بالغ بر هزار میلیارد هزینه کردیم و تکمیل آن نیز بالغ بر دو هزار میلیارد دیگر هزینه نیاز دارد. در حال حاضر شهر آفتاب شکل گرفته است و بقیه کار باید با هزینه سرمایه گذاران تکمیل شود.

ضرورت ساماندهی سد معبر به روش امروزی / ارایه آموزش های لازم به نیروهای شهربان و حریم بان

قالیباف درباره روند جمع آوری دست فروشان از سطح شهر تهران نیز عنوان داشت: گاهی اتفاقاتی در جامعه می افتد که دو نفر از قشر محروم به هر دلیلی به صورت ناخواسته روبروی هم قرار می گیرند که این اتفاق خوبی نیست.

وی تاکید کرد: هم اکنون نیروهای شهربان به اندازه زیادی مجروح و مضروب شده اند، حتی بعضی از بساط گستران به صورت باندی در شهر عمل می کنند اما بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت شهربان، چند نفر از نیروهای متخلف شهربان اخراج شده و چند نفر نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهی سد معبر به روش امروز، عنوان داشت: در ماه های اخیر آموزش ها به صورت جدی به نیروها داده شده است تا در آینده کمتر شاهد مشکلاتی در این بخش باشیم.

تامین 79 درصد درآمد شهرداری از منابع ناپایدار کذب محض است

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره قیمت گذاری نرخ حمل و نقل عمومی، ادامه داد: چنانچه فرمانداری قیمت گذاری شورا را تایید نکند، موضوع به شورای حل اختلاف می رود و این بحث سیاسی نیست بلکه بیشتر به رویکرد های اقتصادی بر می گردد.

وی گفت: پیشنهاد ما در زمینه قیمت گذاری حمل و نقل عمومی روشن بوده است و قیمت ها را به شورای شهر تهران دادیم؛ بدیهی است که مرجع حل اختلاف موضوع را رسیدگی می کند.

قالیباف در پایان درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر تامین 79 درصد درآمد شهرداری ها از منابع ناپایدار، تاکید کرد: این حرف هم مثل بقیه حرف های دیگری که زده می شود، کذب محض است و معاون مربوطه در شهرداری تهران پاسخ آن را به صورت روشن ارایه می دهد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: