جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 فروردين 1395     
افتتاح اولین خط جدید فرامنطقه ای اتوبوسرانی در شهر تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: متاسفانه دولت از سال 89 تاکنون به تعهدات قانونی خود عمل نکرده است و اجرایی نشدن این قانون سبب شده بیش از نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری فرسوده شوند.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: در حال حاضر در تهران 6 هزار و300  دستگاه اتوبوس وجود دارد که بیش از نیمی از آن فرسوده هستند و عمر آنها بالای 10 سال می باشد.

وی افزود: هم اکنون سالیانه 400دستگاه اتوبوس خریداری می کنیم و این در حالی است که ما سالیانه به 1000 دستگاه اتوبوس نیازمند هستیم همچنین نیازمند دریافت اعتبارات دولتی خواهیم بود که بتوان آن را صرف توسعه ناوگان اتوبوسرانی کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اقدامات این شرکت در سال 95 خاطرنشان کرد: راه اندازی خط مطهری و بهشتی از اقدامات مهم در سال جاری بوده است که در دوم فروردین ماه انجام شد و در این ماه ایستگاه خط یک بی آرتی نیز به تابلوهای بریل مجهز شد.

سنندجی اظهار داشت : همچنین نصب تابلوها توسط شرکت اتوبوسرانی انجام گرفته است و در واقع این اولین بار بود که در ایستگاه های حمل ونقل عمومی به رفت و آمد نابینایان به شکل ویژه توجه شده است.

وی در ادامه با توجه به توسعه ناوگان در سال جاری گفت: هزینه های این طرح توسط بخش خصوصی تامین می گردد و سرمایه گذاران اتوبوس ها را خریداری کرده و به ناوگان تحویل می دهند و سازمان خدمات را از آنها خریداری می نماید.

وی اذعان داشت: خرید اتوبوس توسط بخش خصوصی تامین می گردد و شهرداری به ازای هر یک کیلومتر کارکرد در شهر هزینه تردد آنها را پرداخت خواهد نمود که در این شرایط هیچ گونه ضرری برای سرمایه گذار و ناوگان اتوبوسرانی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: با اجرای این طرح در مدت زمان کوتاهی کمبود شدید ناوگان تامین خواهد شد بنابراین با اینگونه سرمایه گذاری ها به صورت داخلی و خارجی این امکان وجود خواهد داشت که با خرید اتوبوس و تزریق به خطوط بر مبنای پیمایش قرارداد 10 ساله منعقد گردد.

وی  در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خطوط بی آر تی امکان بهتری برای رفت و آمد معلولان فراهم می کند و این در حالی است که متاسفانه برخی اتوبوس ها استاندارد نیستند به طوری که در اتوبوس هایی که دارای ارتفاع بیشتر هستند رفت وآمد برای معلولان دشوار است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در جهت تسهیل رفت وآمد معلولان گفت: در حال حاضر سامانه کمک معلولان و جانبازان برای ارائه خدمات به این عزیزان در حال فعالیت است و با برنامه ریزی های انجام شده اتوبوس های جدید و مناسب به سیستم اتوبوسرانی وارد شده تا افراد کم توان و ناتوان نیز امکان دسترسی به حمل و نقل عمومی را داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: