جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 فروردين 1395     
فراز و نشیب های صنعت خودرو در سالی که گذشت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های قابل توجهی در صنعت خودرو ایران باشیم.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به تشدید رکود اقتصادی در سال 94 اظهار داشت : البته با توجه به شرایط رکودی حاکم بر کل اقتصاد کشور ،  این انتظار که با اجرای برجام ، تحول و تغییراتی جدی در صنعت خودرو ایران رخ دهد را نداریم.

وی با اشاره به نگاه دولت و مجلس در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد : متاسفانه مشکلات کلی در اقتصاد کشور در سال گذشته عملا مانع اجرای سیاست ها و  برنامه های مجلس و دولت در بحث اقتصاد مقاومتی شد از این رو همچنان مردم چشم انتظارند تا سیاست های دولت در این ارتباط در سال جدید عملی شود.

وی همچنین به فراز و نشیب های زیادی که صنعت خودرو در سال های اخیر داشته اشاره کرد و گفت : ورود قطعات بی کیفیت  همزمان با افزایش تحریم ها متاسفانه موجب افت کیفیت خودروهای داخلی گردید اما با اجرای برجام و رفع تحریم ها باید تلاش بیشتری جهت دستیابی به قطعات با کیفیت صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود با توجه به فضای اقتصادی کشور ، برداشت تحریم ها می تواند زمینه ساز حضور و مشارکت با شرکتهای خارجی و رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید در داخل باشد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه های زیادی که در راستای واردات خودرو به کشور تحمیل شده ، گفت : توجه به واردات خودرو در سالهای اخیر متاسفانه موجب تضعیف تولید داخل و تشویق مشتریان داخلی به خرید خودروهای خارجی شده است به طوری که این جریان موجب تحمیل هزینه های زیادی به کشور و صنعت خودرو شده است.

امامی با اشاره به اینکه بهبود اقتصاد ایران پس از تحریم ، نیازمند اراده ای ملی است  ، خاطر نشان کرد  : در صورتی که مبنای کار ها صرفا برجام باشد مسلما به جایی نخواهیم رسید  قطعا  همگرائی دولت و  مجلس و همکاری بنگاهها ، بانکها می تواند کمک بزرگی جهت خروج رکود از صنعت خودرو باشد هر چند بهبود جریان کلی صنعت خودرو و رونق در این بخش  مستلزم پذیرش مردم  نیز است که با توجه به فرصت بوجود آمده قطعا می توان اعتماد مردم را در شرایط کنونی کسب کرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر تلاش خودروسازان نسبت به تولید رقابتی و افزایش سهم محصولات در بازار داخل اظهار داشت : در صورتی که خودروسازان بتوانند سهم خوبی از بازارهای داخلی را  کسب کنند مسلما قادر خواهند بود تا سهم مهمی از  بازار های خارجی را نیز کسب نموده و رشد فروش خوبی را در بازارهای بین المللی بدست آورند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: