جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
تکذیب خبر حذف یارانه 24 میلیون نفر

خبرگزاری ایسنا: محمد حسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس در نشستی با خبرنگاران با تکذیب خبری در مورد حذف یارانه 24 میلیون نفر در یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: این مسأله در مصوبه مجلس نیامده و تنها کسانی که سرپرست خانوار هستند و ماهانه درآمد بیش از 3 میلیون داشته باشند مشمول این موضوع می شوند.

وی افزود:‌ هم‌چنین دولت موظف شد تا نسبت به ثبت‌نام کسانی که به هر علتی یارانه دریافت نمی کنند اقدامات لازم را انجام دهد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در مورد حذف یارانه 24 میلیون نفر که به طور اشتباه به عنوان مصوبه مجلس بیان شده بود و حاشیه هایی را ایجاد کرد گفت: ربط دادن آن به انتخابات مجلس کاملا بداخلاقی است. زیرا بداخلاقی متنوعی را در این چند روز شاهد بودیم که یک نمونه‌اش این است که دولت در کمیسیون موضوعی را پیگیری می‌کند اما در مقابل تریبون‌ها با آن مخالفت می‌کند.

وی تصریح کرد: این مصوبه با مصوبه سال قبل تفاوت چندانی ندارد؛ زیرا سال قبل هم مصوب شده بود که یارانه افراد پردرآمد حذف شود.

فرهنگی تاکید کرد: کسانی که درآمد بالای سه میلیون تومان در ماه داشته باشند یارانه آن‌ها قطع می‌شود در حالیکه در مصوبه مجلس آماری مبنی بر میزان و تعداد خانوارهایی که مشمول این قانون شوند وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه مصوبه امروز مجلس با آن چه سال قبل به تصویب رسید از نظر محتوا تفاوت چندانی ندارد گفت: کسانی که قطع یارانه آن‌ها هم به ناحق در سال 94 انجام شده بود بر اساس مصوبه امروز برگردانده می‌شود. اما یارانه کسانی که درآمدی بالای سه میلیون دارند فقط قطع می شوند.

فرهنگی در ادامه اظهار کرد: در این میان کسانی هم بوده اند مددجوی سازمان های حمایتی بوده و ثبت و نام نکردند لذا مصوبه امروز دولت را مکلف کرد که نسبت به ثبت‌نام ازآنها اقدام کند و این کار را در فرمانداری‌ها انجام دهد.

فرهنگی در مورد حذف یارانه تجار و مشاغل آزاد نیز اظهار کرد: اگر مکانیزمی برای تشخیص این افراد وجود دارد باید طبق قانون عمل شود اما اگر مکانیزمی وجود نداشته باشد اجازه قطع کردن یارانه آن‌ها را ندارند.

مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 95 کل کشور در تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها مصوب کرد کسانی که در آمدی بالای سه میلیون داشته باشند یارانه آن‌ها قطع می‌شود، اما در مصوبه مجلس مطلبی مبنی بر حذف یارانه 24 میلیون نفر ذکر نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: