جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
روایت تلخ قاچاق کودکان روی آنتن سیما

 

خبرگزاری میزان: مختار هوشنگی مدیر تأمین و پخش شبکه مستند درباره «سوارکاران صحرا» توضیح داد: مسابقه شترسواری به عنصری لاینفک در فرهنگ اعراب بدل شده که حاضرند هزینه زیادی صرف آن کنند. این هزینه صرفا مالی نیست، بلکه هزینه های جانی آن به مراتب بیشتر است. در حقیقت، هزینه های جانی و انسانی این مسابقات محور اصلی این مستند است.

وی افزود: «سوارکاران صحرا» به کارگردانی ویک سارین مخاطب را با داستانی تلخ و تکان دهنده اما واقعی آشنا می کند. اینکه چگونه کودکان بسیاری از روستاهای پاکستان، بنگلادش، موریتانی و غیره به کشور امارات عربی قاچاق می شوند.

هوشنگی تصریح کرد: این کودکان که بعضا سه چهار سال دارند در سخت ترین شرایط ممکن و غیر انسانی به تمرین شتر سواری می پردازند و غذایی که به آنها داده می شود به شدت کم است.
مدیر پخش و تأمین شبکه مستند یادآور شد: در این مستند می بینید که مربیان این کودکان دوست ندارند وزن آنها به بالای 25 کیلو برسد. به گفته یکی از این کودکان، در بدو ورود به ابوظبی به آنها واکسنی تزریق کردند که دیگر رشد نکنند.

وی با بیان اینکه کودکان زیادی بر اثر حادثه در حین تمرین یا مسابقه جان خود را از دست می دهند، گفت: به برخی از این کودکان نیز جراحات سختی وارد می شود. متاسفانه به همه اینها، تجاوز جنسی را نیز باید اضافه کرد.

«سوارکاران صحرا» ساعت 18 روز چهارشنبه 25 فروردین به مدت 50 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود. تکرار این مستند ساعت 10 پنجشنبه 26 فروردین روی آنتن می رود.
اخبار مرتبط



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: