جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
شهرآورد پرسپولیس و استقلال با شعار «ورزشگاه بدون زباله زيباست» برگزار می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ابتکار عمل خلاقانه برای فرهنگ سازی در مجموعه ورزشی آزادی تهران خبر داد و گفت: شهرآورد پرسپولیس و استقلال با تمهیدات ویژه و با شعار «ورزشگاه بدون زباله زيباست» در روز جمعه برگزار می شود.

حسین جعفری اظهار کرد: حضور جمعیت گسترده طرفداران دو تیم فوتبال فرصت استثنایی برای فرهنگ سازی است تا این بار با توزیع نایلکس هایی برای تماشاگران از آنها دعوت شود تا زباله های خود را به خارج از ورزشگاه منتقل کنند و بدین ترتیب اهالی ورزش این بار در پاک نگه داشتن ورزشگاه گام بردارند.

جعفری افزود: دو شعار«ورزشگاه بدون زباله زیباست» و «زباله نریزیم نه در ورزشگاه و نه در شهر» بر روی نایلکس ها درج شده است که با همکاری گروه دانشجویی زامیاران و همکاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس، دفتر حفاظت از محیط زیست وزارت ورزش و جوانان ، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، گروه فرهنگی تیوال و تشکل های محیط زیستی در بین تماشاگران توزیع می شود.

وی افزود : با همکاری شهرداری منطقه 20 ، پنج جایگاه برای جمع آوری زباله تماشاگران در هنگام خروج از ورزشگاه آزادی تعبیه شده است که از تماشاگران تقاضا شده نایلکس زباله خود را به  این جایگاه ها تحویل دهند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین در ابتدای بازی ، ورزشکاران دوتیم با پنلی که منقش به دو شعار«ورزشگاه بدون زباله زیباست» و «زباله نریزیم نه در ورزشگاه و نه در شهر» وارد زمین بازی می شوند و در طول برگزاری این شهرآورد ، تابلوهای زمین بازی برای نخستین بار این پیام ها را نشان می دهد.

جعفری اعلام کرد: در طول برگزاری شهرآورد روز جمعه ،تعدادی از اعضای تشکل های محیط زیستی نیز با پوشیدن کاورهای مخصوص در حین بازی و پایان آن، مبادرت به جمع آوری زباله در سطوح جایگاه تماشاگران می کنند.

وی تاکید کرد: هواداران و تماشاگران فوتبال با مشاركت در اين طرح به گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست در ورزشگاه‌ها و تسري آن به ساير اماكن عمومي به ویژه سطح جامعه كمك می كنند، چرا كه تنها با مشاركت این افراد است که مي‌توان در اين مسير به توفيق رسيد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: