جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
نقض آتش بس از سوی متجاوزان سعودی

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، در حالی که آتش بس در یمن از بامداد دوشنبه به مرحله اجرا درآمده است منابع یمنی تاکید کردند که آتش بس از زمان آغاز اجرا تاکنون بارها توسط عربستان سعودی و مزدوران آن نقض شده است.
 
جنگنده های سعودی با نقض جدید آتش بس، به صورت گسترده در آسمان مناطق ذمار، الجوف، مارب، تعز، عمران، المحویت و صنعاء به پرواز درآمدند. منابع یمنی همچنین اعلام کردند که گروه های مسلح وابسته به متجاوزان سعودی با نقض آتش بس، غرب الوازعیه در استان تعز را مورد بمباران توپخانه ای قرار دادند.
 
شبکه المسیره همچنین گزارش داد که مزدوران متجاوز با نقض آتش بس، مناطق البطره، یعیس و العرفاف در بخش دمت را بمباران کردند. مزدوران سعودی همچنین با نقض آتش بس، مواضع ارتش و کمیته های مردمی در بخش صرواح مارب را مورد بمباران قرار دادند.
 
از سوی دیگر یک سرکرده مزدوران سعودی در استان الضالع، روز دوشنبه به همراه دو نفر از همراهان خود در مسیر رابط بین شبوه و مارب یمن کشته شد. این سرکرده سرهنگ «نصر الربیه» نام داشت. در عین حال اخبار متناقضی در خصوص نحوه کشته شدن وی و همراهانش منتشر شده و برخی پایگاه های خبری از واژگونی خودروی آنها خبر دادند.
 
در همین حال برخی منابع دیگر اعلام کردند که افراد مسلح به سمت خودروی الربیه در منطقه ای بین عتق و العبر در استان شبوه تیراندازی نمودند که در پی آن وی به همراه شماری از همراهانش کشته شده است.
 
در همین حال نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیشروی متجاوزان به سمت «الفرضه» در بخش «نهم» استان صنعاء را ناکام گذاشته و در واکنش به نقض آتش بس از سوی آنها تلفات سنگینی را به آنان وارد نمودند. یک منبع نظامی اظهار داشت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در واکنش به نقض آتش بس از سوی مزدوران و متجاوزان، با این پیشروی به مقابله برخاسته و تلفات سنیگنی را به نیروها و تجهیزات آنها وارد کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: