جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 فروردين 1395     
پیش‌بینی قیمت مرغ طی روزهای آینده

 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی قیمت مرغ از چند روز آینده حدود 600 تومان افزایش می‌یابد که البته تا قیمت مصوب 7هزار تومانی هنوز فاصله دارد.
خبرگزاری ایسنا: مهدی یوسف خانی  اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی‌ها 5300 تومان،عمده فروشی‌ها 4900 تومان،کشتارگاه 4800 تومان و مرغ زنده 3400 تومان به فروش می‌رسد.

 

 

وی با بیان اینکه مرغداران مدت هاست که وضعیت نامناسبی را پشت سرمی‌گذارند و متضرر می‌شوند گفت:‌کاهش قیمت مرغ در فروردین ماه هر سال طبیعی است چون با توجه به اینکه اکثر مردم خریدهای خود را قبل از سال جدید انجام داده و این ایام در سفر هستند میزان تقاضا برای مرغ کاهش می‌یابد.

 

 

وی افزود:‌در اردیبهشت ماه، حجم ترافیک بار اسفند و فروردین ماه برای عرضه مرغ به بازار را نداریم و با توجه به عرضه کمتر مرغ به بازار از ابتدای ماه آینده شاهد افزایش قیمت خواهیم بود ولی هم چنان با قیمت مصوب مرغ فاصله داریم

 

 

 

 

ارائه مجوز افزایش ظرفیت تولید برای مرغداران به ضرر آن ها تمام شد

یوسف خانی در بخشی از سخنان خود، ارائه مجوز افزایش ظرفیت تولید به مرغداران از سوی وزات جهادکشاورزی در چند سال اخیر را از مواردی دانست که منجر به این میزان مازاد تولید و در نهایت ضرر مرغداران شده است.

 

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد ارائه مجوزهای زیادی در این زمینه بودیم و در آن زمان فکر نکردند که در چند سال آینده با افزایش بالای تولید، شاهد کاهش قیمت و ضرر مرغداران خواهیم بود و از طرفی افزایش صادرات مرغ می تواند عامل موثری برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ باشد که برای این موضوع هم کاری انجام نشد.

 

 

ضرورت ارتقای بسته بندی و کیفیت کشتارمرغ برای صادرات

وی با اشاره به کیفیت پایین بسته بندی مرغ در کشور عنوان کرد: یکی از راهکارهای جبران زیان مرغداران، صادرات مرغ به دیگر کشورهاست چون در حال حاضر مازاد تولید داریم و طبیعی است که عرضه بیش از تقاضا بوده و مشکل ساز می‌شود؛‌اما موضوع مهم آن است که در رابطه با صادرات مرغ یکی از نقاط ضعف ما بحث بسته بندی و کیفیت کشتار است که باید ارتقا یابد تا بتوان به کشورهای دیگر و به ویژه راهیابی به بازار اروپا اقداماتی انجام داد.

 

 

 

یوسف خانی در عین حال بیان کرد: متاسفانه نحوه بسته‌بندی و کیفیت کشتار مرغ در حدی نیست که بتوان آن را به کشورهای اروپایی صادر کرد ولی کشورهای روسیه،افغانستان،گرجستان،ارمنستان و یا ترکیه از جمله بازارهایی هستند که می‌توانیم صادرات مرغ به آنجا داشته باشیم، ولی در حال حاضر میزان صادرات کم است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: