جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 فروردين 1395     
ساخت هر زباله سوز جدید بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه لازم دارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آنکه چه میزان سرمایه برای ساخت دو زباله سوز 1600تنی نیاز است، اعلام کرد:  برآورد اولیه حاکی از آن است که برای ساخت هر یک از این زباله سوزها بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه لازم است.

حسین جعفری  افزود: سرمایه گذاری برای ساخت دو زباله سوز 1600 تنی بر اساس برآورد اولیه مشاور طرح است که نوع تکنولوژی و استانداردهایی محیط زیستی مورد نیاز در تعیین میزان سرمایه لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، موضوع زباله و مدیریت پسماند را به عنوان یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی نه تنها در تهران بلکه حائز اهمیت درکشور دانست و در این باره اظهار کرد: این موضوع همواره مورد توجه مدیریت عالی تهران بوده و برای آن تدابیری اندیشیده شده تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ، بدون ایجاد مشکل، زباله ها را مدیریت کنیم.

جعفری گفت :بر اساس فراخوان برای زباله ها یک مشاور بین المللی انتخاب شد و بدین ترتیب مطالعات بر روی این پروژه از سال گذشته آغاز شده و در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم دو زباله سوز با ظرفیت 1600 تن در شهر تهران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب با ظرفیت های قبلی ایجاد زباله سوز ، در مجموع ظرفیت 3400 تن ریجکت زباله های شهر تهران در برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران است تا بتوانیم با سوزاندن آنها انرژی تولید کرده و برق تولیدی به مدار انرژی کشور وارد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره زمان آغاز به کار ساخت پروژه دو زباله سوز جدید گفت: امیدواریم مراسم کلنگ زنی این پروژه در خردادماه باشدو این در حالی است که 18 تا حداکثر 24 ماه ساخت این پروژه ها زمان می برد به طوری که در نهایت بهره برداری نهایی تا 30 ماه به طول می انجامد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: