جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 فروردين 1395     
مشکل دفترچه‌های بیمه تاکسیرانان حل شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مشکل تمدید نشدن دفترچه های بیمه تاکسیرانان با پیگیری های سازمان تاکسیرانی و همراهی دادستانی تهران حل شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پی مشکلات عدیده بوجود آمده برای بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان از پیگیری احقاق حق تاکسیرانان خبر داد.

میثم مظفر با اعلام اینکه شرکت تعاونی از 53 سال پیش توسط جمعی از تاکسیرانان به عنوان یک شرکت تعاونی مستقل از شهرداری و سازمان تاکسیرانی ثبت شده و دارای مجمع و هیئت مدیره مستقل است، افزود: در سال 86، بنا بر توافق نامه ای که سازمان تأمین اجتماعی با وزیر تعاون وقت امضا می کند، از طرف دولت مسئولیت کارگزاری بیمه تامین اجتماعی به شرکت های تعاونی از جمله این شرکت نیز واگذار می شود لذا شرکت تعاونی مرتبط به بخش خصوصی بوده و منفک از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران است.

وی در ادامه گفت: در سه ماه انتهای سال 94 تاکسیران ها طبق روال گذشته حق السهم بیمه خود را برای ماه های دی، بهمن و اسفند به حساب شرکت تعاونی واریز می کنند، اما به علت قطع شدن یارانه دولت از اردیبهشت ماه و برقرار شدن مجدد آن در دی ماه سال گذشته شرکت تعاونی با سازمان تامین اجتماعی به اختلاف حساب مالی برخورده که شرکت، مبالغ بیمه دریافتی از تاکسیرانان را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی کند؛ سازمان تامین اجتماعی نیز در ماه پایانی سال گذشته بیمه 28 هزار راننده تاکسی که از این طریق برقرار بوده را ملغی و کد بیمه آنها را غیرفعال می‌کند.

مظفر در پاسخ به اینکه آیا اقدام قضایی از طرف این سازمان صورت گرفته است یا نه، گفت: معاون دادستان تهران و دادسرای ناحیه 7 به موضوع ورود کرده و سازمان تاکسیرانی و دادستانی به اتفاق از حق تاکسیران های عزیز و زحمتکش دفاع و به جد در حال پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: خبر خوشی که می توان به تاکسیران ها داد این است که سازمان تامین اجتماعی امکان بسیار خوبی را فراهم کرده است و در این راستا همه 28هزار تاکسیرانی که مشکل بیمه دارند می توانند از امروز (شنبه 21/01/95) به شعبه صادر کننده دفترچه بیمه خود مراجعه و ضمن انعقاد قرارداد نسبت به پرداخت حق السهم بیمه اقدام کنند.

مظفر گفت: همچنین یارانه دولت و تخفیفاتی که در گذشته لحاظ می شده برقرار بوده است و مبالغ پرداختی مستقیم و بی واسطه به سازمان تامین اجتماعی و شعب، واریز و دفترچه های بیمه از امروز تمدید خواهد شد.

وی همچنین در خصوص عاقبت مبالغ بیمه پرداخت شده تاکسیران ها در سال گذشته افزود: دادستانی تهران اموال شرکت تعاونی را شناسایی کرده و در پرداخت حق بیمه سه ماه تاکسیرانان توسط این شرکت مشکلی نیست اما روند قضایی ممکن است طولانی و زمانبر باشد.

مظفر گفت: همچنین سازمان تاکسیرانی شهر تهران همراه تاکسیرانان شکایت کرده و سازمان تامین اجتماعی هم پیگیر موضوع است که امیدواریم در آینده و ماه های آتی در روند بیمه تاکسیرانان لحاظ شود اما صرفاً تاکسیرانان باید حق بیمه اسفند ماه را به سبب جلوگیری از ایجاد وقفه سه ماهه که منتج به انفصال بیمه می شود واریز کنند که البته با این‌کار یک ماه دیگر به سابقه ایشان نیز اضافه می گردد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: تاکسیرانان از امروز تا پایان فروردین ماه می توانند دفترچه های خود را تمدید کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: