جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 فروردين 1395     
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرهای تهران:
47 درصد از مراجعات سال94 در سه ماهه انتهای سال

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرهای تهران  سید نواب حسینی منش از انجام معاینه فنی 530 هزار دستگاه خودروی سبک  درسال 1394 خبر داد.

نواب حسینی ضمن ابراز امیدواری از افزایش 16 درصدی مراجعات در 94 در مقایسه با سال گذشته اظهار داشتند آمار مراکز معاینه فنی شهر تهران نشان می دهد بالغ بر 47 درصد از مراجعات در سال94 مربوط به سه ماهه انتهای سال است و این مسئله مبین این می باشد که پس از تشدید آلودگی هوا در فصل زمستان و برخورد پلیس با خوردهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همکاری شهروندان میزان مراجعات به مراکز در راستای رعایت و تکریم قانون در حد قابل قبول افزایش یافته است . امید است این روال به صورت مستمر ادامه داشته و مختص به یک مقطع و یا شرایط خاص نباشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در بحث ارزیابی میزان تاثیر انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات درسال94 تصریح کردند براساس آمار مراکز 25 درصد از خودروهای مردودی به علت بالا بودن میزان سطح انتشار آلایندگی، 15 درصد به علت عدم همراستا بودن چرخها که موجب انحراف خودرو از مسیر مستقیم خواهد گردید، 6 درصد به علت خرابی کمک فنر ها که عامل واژگونی خودروها می باشد و 11 درصد به علت نقص در سیستم ترمز در مراکز مردود گردیده و پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شده اند. بدون تردید با تعمیم این درصدها به 530 هزار دستگاه خودرو مراجعه کرده می توان تاثیر مثبت معاینه فنی را در ارتقا سطح ایمنی مورد قضاوت قرار داد.

ارتقاء اثربخشی انجام معاینه فنی در بحث ایمنی همیشه به عنوان یکی از اهداف اصلی عملکردی این مجموعه محسوب گردیده ، که در همین راستا در سال94 چندین دوره و کارگاه آموزشی با محوریت فرهنگ سازی به صورت عمومی و تخصصی برای مقاطع مختلف از مدارس تا کارشناسان تصادفات برگزار شد.

حسینی منش در خصوص عملکرد سال 94 اظهار داشتند با توجه به الزام قانونی استقرار سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی سیمفا در مراکز معاینه فنی، ستاد معاینه فنی تمام تلاش خود را جهت پیاده سازی این نرم افزار در مراکز با همکاری وزارت کشورانجام داده و این نرم افزار در این سال در یکی از مراکز معاینه فنی به صورت پایلوت نصب گردیده است و به زودی پس از رفع ایرادات اعلام شده کلیه مراکز شهر تهران تحت این نرم افزار عمل خواهند نمود. از دیگر مواردی که درسال قبل به صورت جد پیگیری شده اصلاح قانون معافیت معاینه فنی در مجلس شورای اسلامی بوده است که با اقدامات خوبی که توسط نمایندگان مجلس انجام شده به زودی شاهد تغییر این قانون و تفویض تصمیم سازی مدت زمان معافیت به وزارت کشور و وزارت راه ترابری خواهیم بود ضمنا همچون سنوات گذشته درسال 94 جلسات ستادهای معاینه فنی کلانشهرهای کشور به صورت منظم در راستای پیشبرد اهداف کلان معاینه فنی ،ایجاد وحدت رویه در سطح کشور و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در جلسات برگزارگردیده است.

ایشان در پایان در خصوص معاینه فنی فروشی در بعضی از مراکز اطراف شهر تهران و صدور معاینه فنی های مجعول گفت: به هر حال سامان بخشی این مسئله یکی از دغدغه های اصلی مسئولین معاینه فنی در سطح کشور می باشد و کلیه اقدامات انجام شده توسط وزارت کشور در 2 سال اخیر در خصوص استفاده مراکز سطح کشور از سامانه سیمفا و اصلاح آیین نامه اجرایی معاینه فنی مصوبه هیات وزیران در همین راستا انجام گردیده است. با عنایت به اینکه ادامه این موضوع به صورت مستقیم با جان شهروندان در ارتباط است درخواست ما از قوه قضاییه و نیروی انتظامی می باشد که هر چه زودتر جهت برخورد با متخلفین وارد عمل شوند، ضمناً در سال94 توسط تیم بازرسی ستاد معاینه فنی از چندین نفر که اقدام به فروش معاینه فنی مجعول در اطراف مراکز شهر تهران می کردند به مراجع قضایی شکایت و پرونده آن در دست پیگیری می باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: