جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 فروردين 1395     
نرخ سود بین بانکی ۶ درصد کاهش یافت

خبرگزاری مهر: احمد شفیع زاده در یک نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته نیروگاه دماوند از سوی بانک دی در فرابورس عرضه و ۷ درصد سهام آن فروخته شد گفت: در راستای سیاست های جدید دولت و بانک مرکزی قرار است که برخی بنگاه ها ۳ تا ۵ ساله فروخته شوند.

مدیر عامل بانک دی اظهارداشت: همچنین در سال گذشته افزایش سرمایه بانک انجام شد و بخشی دیگر نیز قرار است در سال جاری انجام شود. این اقدام در قالب سیاست بانک مرکزی انجام می شود و در مجموع ۳۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت که میزان سرمایه بانک در یک مرحله از ۵ هزار میلیارد ریال به ۶۴۰۰ میلیارد ریال رسید و در سال جاری نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم به ۱۰ هزار میلیارد ریال بالغ می شود.

شفیع زاده ادامه داد: در سال گذشته مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی را دریافت کردیم و با مساعدت شورای پول و اعتبار، صرافی بانک که مدتی متوقف شده بود، دوباره آغاز به کار کرد. همچنین با هماهنگی بیمه مرکزی، برای بیمه دی افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به انتشار صکوک با مجوز بانک مرکزی و بورس تاکید کرد: در قالب شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال تحقق گفتمان جدیدی در این بخش هستیم و تاکید بر این است که خودمان چه نقشی را می توانیم در پیشرفت اقتصاد داشته باشیم.

این مقام مسئول بانکی افزود: بهره وری و استفاده از فناوری ها در کنار خلاقیت و نوآوری از عناصر اقتصاد مقاومتی است. در واقع پیام اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت های داخلی کشور است. شفیع زاده تصریح کرد: روند رو به کاهش نرخ سود سپرده ها که در سال گذشته انجام شد از اقدامات خوبی بود که باید ادامه یابد.

به گفته شفیع زاده، در سال قبل نرخ سود بین بانکی ۲۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده این نرخ هم اکنون به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته و این اقدام به تدریج آثار خود را در اقتصاد نمایان خواهد کرد و باعث رشد و رونق اقتصادی می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: