جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 فروردين 1395     
انتقال ایستگاه مرکزی راه آهن به خارج از محدوده پایتخت

ابلاغیه شهرداری تنها در حوزه ارجاع نظارت به کسانی است که تحت پوشش سازمان نظام مهندسی هستند

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: سازمان نظام مهندسی براساس ماده 33 وظیفه قانونی دارد و نظارت مهندسی بر عهده آن هاست که حتما باید این کار را انجام دهند. در این میان ابلاغیه شهرداری تهران تنها در حوزه ارجاع نظارت به کسانی است که تحت پوشش سازمان نظام مهندسی هستند. در این زمینه نیز همه ما مکلف هستیم بر مدار قانون و آئین نامه اجرایی عمل کنیم.

محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه بهره برداری از زیر گذر پل جوادیه طی سخنانی در جمع خبرنگاران، ابراز داشت: شهرداری تهران در سال اقتصاد مقاومتی این توفیق را پیدا کرد تا یکی از مهم ترین پروژه های محله جوادیه را به بهره برداری برساند چرا که در سال 89 و پس از افتتاح پل جوادیه به عنوان یکی از سازه های مهم ملی، توسعه راه آهن و اتصال بزرگراه ها اتفاق افتاد و همه شهر از این پروژه متنفع شد، اما خود مردم محله جوادیه به نوعی محاصره شدند؛ چرا که پل قدیمی باید برای توسعه راه آهن برداشته می شد و از این رو دسترسی مردم به میدان راه آهن و میدان بهداری دچار مشکل شد.

وی با تاکید بر اینکه با احداث زیر گذر جوادیه، مشکل دسترسی مردم محله جوادیه برطرف شده، تصریح کرد: طول این زیر گذر 500 متر بیشتر نیست و ما هم اکنون حفر 500 متر تونل در شهر تهران را در طول یک هفته انجام می دهیم، اما در این پروژه به دلیل هماهنگی های متعدد با دستگاه های مختلف، پروژه مقداری به طول کشید چرا که در طراحی این زیرگذر باید توسعه آینده را لحاظ می کردیم و در عین حال حرکت قطارها یک لحظه هم نباید قطع می شد.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره طرح انتقال راه آهن از محدوده فعلی نیز گفت: بر اساس طرحی که در شهرداری تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، ما معتقدیم با توسعه شهر باید ایستگاه مرکزی راه آهن از مرکز شهر به بیرون از شهر منتقل شود؛ به همین منظور دو نقطه برای انتقال ایستگاه مرکزی راه آهن مد نظر است؛ به نحوی که دوستان در راه آهن ایستگاه آبیک را مدنظر دارند و پیشنهاد ما نیز شمال حرم حضرت امام (ره) است. البته طبیعتا کارشناسان راه آهن باید نقطه جدید را تعیین کنند.

وی ابراز داشت: شهرداری تهران متعهد است تا دسترسی ها، احداثات و خط مترو مورد نیاز برای انتقال مسافران به ایستگاه جدید راه آهن را فراهم کنیم تا این حجم از قطار وارد شهر تهران نشود چرا که هم اکنون مناطق 16، 17 و 11 تحت تاثیر ریل راه آهن هستند.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تصمیم گیری به منظور انتقال راه آهن از شهر تهران ابراز داشت: در جریان سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میدان راه آهن همیشه یکی از آلوده ترین نقاط به شمار می رود. ضمن اینکه خط راه آهن اهواز و تبریز در منطقه 17، شهر را منقطع کرده است.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره ابلاغیه جدید پیرامون مهندسان ناظر بر ساخت و سازها تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی براساس ماده 33 وظیفه قانونی دارد و نظارت مهندسی بر عهده آن هاست که حتما باید این کار را انجام دهند. در این میان ابلاغیه شهرداری تهران تنها در حوزه ارجاع نظارت به کسانی است که تحت پوشش سازمان نظام مهندسی هستند. در این زمینه نیز همه ما مکلف هستیم بر مدار قانون و آئین نامه اجرایی عمل کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم هماهنگی برخی دستگاه ها در جریان ساماندهی محله هرندی ابراز داشت: شاید هماهنگی به شکل ایده آل خودش صورت نگرفته است، اما با این وجود همه تلاش ما بر آن است که بتوانیم این هماهنگی ها را بیشتر کنیم. مسئولیت مستقیم این موضوع بر عهده ما نبوده است اما وظیفه انسانی و اسلامی ما اقتضا می کرد که وارد این میدان شویم و همه مردم نیز چنین توقعی داشتند چرا که مردم خیلی بین مسئولان تفکیک قائل نمی شوند و توقع دارند مجموعه نظام مشکلات را حل کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری تهران به منظور حل معضل آسیب های اجتماعی در منطقه 12 ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در این راستا نیروی انتظامی و دادستانی تهران همراهی خیلی خوبی دارند و حتما این هماهنگی ها را با وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مواد مخدر نیز انجام خواهیم داد.

شهردار تهران در پایان گفت: این یک زخم کهنه 60 ، 70 ساله است و نباید توقع داشت که طی یک سال به صورت کامل حل و فصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: