جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 فروردين 1395     
احداث پایانه های نیمه متمرکز در پایتخت

به گزاش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از احداث پایانه های نیمه متمرکز در سطح شهر خبر داد.

سیدجعفر تشکری هاشمی در خصوص آخرین وضعیت انتقال ترمینال های داخل شهر به اطراف تهران گفت: ترمینال هایی که در حال حاضر فعال هستند در داخل شهر قرار دارند و هم تردد اتوبوس ها و هم فعالیت هایی مانند تعمیرات، سوخت گیری، شستشو و استراحت اتوبوس ها نیز در همین پایانه ها اتفاق می افتد. در حالی که هیچ ضرورتی ندارد این نوع کارها در مرکز شهر انجام شود.

وی ادامه داد: شاید زمانی که ترمینال های مسافربری را می ساختند هیچ کدام در مرکز شهر نبودند و به نوعی در حاشیه شهر قرار گرفته و با توسعه شهر به داخل شهرها رسیدند که باعث مزاحمت های زیادی برای مردم شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه فعالیت ترمینال ها به دو بخش تقسیم شده است، گفت: یک بخش از این فعالیت ها مسافرگیری و پیاده و سوار کردن مسافران است و بخش دیگر خدمات خاص شرکت های اتوبوسرانی بین شهری که بخش دوم می تواند در محل های جدیدی در پیرامون شهر ساخته شود ولی برای سوار و پیاده کردن مسافران همچنان ما مکان هایی را مانند ترمینال های فعلی حتی در نقاط بیشتری در سطح شهر باید داشته باشیم به گونه ای که مردم بدانند اگر در ساعت مشخصی در محل این پایانه که پایانه نیمه متمرکز هستند، می توانند با ۵ دقیقه توقف سوار اتوبوس شوند یا بارشان را تحویل بگیرند اما در این پایانه های نیمه متمرکز اجازه هیچگونه فعالیت های خاص اتوبوس های بین شهری مانند تعمیر اتوبوس یا استراحت راننده انجام نمی شود.

به گفته تشکری هاشمی برای احداث پایانه های نیمه متمرکز، چندین نقطه در داخل شهر پیش بینی شده که هنوز نهایی نشده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: