جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مرداد 1393     
دولت آثار هدفمندی یارانه ها بر حمل و نقل عمومی را جبران کند

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که ارتقای سطح زندگی شهروندان با بهبود حمل و نقل در شهر ارتباط مستقیم دارد، گفت: به همین منظور ارتقای کیفی عملکرد شبکه حمل و نقل شهری همزمان با بهبود خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

 

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به این منظور کل تهران باید تحت پوشش کامل شبکه حمل و نقل شهری در آمده و خدمات وسایل نقلیه عمومی از شریان های اصلی به شریان های فرعی و به عبارتی به تمامی مناطق، نواحی و محله های شهر تسری پیدا کند.

 

وی با اعلام اینکه طراحی شبکه حمل و نقل شهری به نوعی خواهد بود که خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی به دو شکل درون منطقه ای و فرا منطقه ای ارائه شود، تأکید کرد: نظام یکپارچه حمل و نقلی متشکل از شبکه به هم پیوسته ای از خطوط و ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی خواهد بود.

 

الگوی جدید حمل و نقل بار و کالا اجرا می شود

 

معاون شهردار تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که علاوه بر ساماندهی کیفی و کمّی حمل و نقل عمومی، سامان بخشی دیگر بخش های حمل و نقل شهری نیز در برنامه های مدیریت شهری است، اظهار کرد: تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی با ارائه امکانات و تسهیلات به خریداران موتورسیکلت های الکتریکی از جمله این برنامه هاست.

 

تشکری هاشمی با بیان این که علاوه بر ساماندهی جابه جایی مسافر، سامان بخشی نقل و انتقال بار و کالا از دیگر برنامه های پیش بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به تأثیر این موضوع بر ترافیک تهران، نیاز به الگوی جدیدی در جانمآیی مکانی، زمان بندی فعالیت و نحوه خدمات دهی مراکز توزیع بار و کالا دارد.

 

وی با تأکید بر این که برای نقل و انتقال بار و کالا در تهران، از حمل بار بر روی دوش افراد تحت عنوان جابه جایی کوله ای تا استفاده از چرخ دستی و از حمل بارهای حجیم با موتورسیکلت تا جابه جایی بارهای چند تنی با وانت  متداول است، اضافه کرد: به این منظور مجموعه ای از سناریوهای اجرایی در دو بخش حمل و نقل خرده بار و بار عمده پیش بینی شده است.

 

سعی می کنیم به کمک دولت خوش بین باشیم

 

معاون شهردار تهران در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که مسائل و مشکلات امروز تهران نتیجه عارضه صد ساله ای است که به مرور زمان تشکیل و تشدید شده، اظهار کرد: بدیهی است مشکل ترافیک تهران را یک شبه نمی توان برطرف کرد و باید با برنامه ریزی و تدبیر، گام به گام در مسیر حل و فصل آن حرکت کنیم.

 

تشکری هاشمی با بیان این که با وجود نادیده گرفتن افزایش نرخ سوخت در هزینه های حمل و نقل شهری، سعی می کنیم همچنان به کمک دولت به حمل و نقل عمومی خوشبین باشیم و کماکان منتظر اختصاص کمک های دولتی بمانیم، تصریح کرد: البته این خوش بینی و انتظار، اندازه ای دارد و بیش از این نمی توانیم فرصت را از دست بدهیم.

 

وی با تأکید بر این که مدیریت شهری به رغم افزایش قیمت سوخت و تعرفه برق، نرخ کرایه ها را به سبب افزایش قیمت سوخت گران نکرد، تصریح کرد: این در حالی است که متأسفانه دولت در قبال تعهداتی که در رابطه با جبران آثار اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه بر افزایش هزینه های حمل و نقل شهری در قالب نظام جبرانی متعهد به انجام آنها بود، عمل نکرد.

 

بازسازی اتوبوس های فرسوده آغاز شد

 

معاون شهردار تهران در فرار پایانی اظهارات خود با اشاره به این که چاره ای نداریم جز آن که اعتباراتی را که باید صرف سایر فعالیت های فرهنگی، عمرانی و خدماتی کنیم، مصروف توسعه و بهره برداری از ناوگان حمل و نقل عمومی نماییم، گفت: بخشی از این اعتبارات صرف یارانه بلیت 7 میلیون جابه جایی روزانه ای می شود که همه روزه از طریق اتوبوسرانی و مترو انجام می شود.

 

تشکری هاشمی با بیان این که بخش قابل توجهی از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده شده و نیاز مبرم به نوسازی دارد، افزود: با توجه به کمبود ناوگان و عدم اختصاص اتوبوس جدید به تهران، بازسازی کامل اتوبوس های فرسوده تا پیش از آغاز سال جدید تحصیلی و شروع به کار مدارس و دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی با تأکید بر این که بخش قابل ملاحظه ای از ناوگان تاکسیرانی نیز فرسوده شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت کشور و وزارت نفت به نمایندگی از دولت، کمک های لازم را پیش از بازگشایی مراکز آموزشی در قالب اعتبارات و تسهیلات دولتی به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران که تأثیر به سزایی در کاهش مصرف سوخت دارد، اختصاص دهند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: