جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مرداد 1393     
نکات طلایی درروابط زوجین

 محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ازدواج موهبت‌‌های زیادی دارد به شرط آنکه درک درستی از یکدیگر داشته باشیم. نباید توقع داشت که رابطه کامل و بی‌عیب باشد، عدم تفاهم و مشکلات عاطفی امری طبیعی است. مشکل بسیاری از زوجین ضعف مهارت‌های ارتباطی است به تفاوت میان خود و همسرمان احترام بگذاریم و نباید انتظار داشت که در هر موردی با ما همراه و موافق باشد.

وی اظهار کرد: انسان مسئولیت‌پذیر کسی است که توانایی پاسخگویی را داشته باشد و حقیقت را بگوید، بسیاری از افراد دروغ می‌گویند تا به احساسات طرف مقابل صدمه نزنند، اما دروغ میان زوجین جدایی می‌اندازد و هیچ رابطه‌ای بدون صداقت دوام ندارد. اشتباهاتمان را بپذیریم و هنگامی که سوء‌تفاهم بین همسرمان ایجاد می‌شود در مورد آن با یکدیگر حرف بزنیم.

این روانشناس تصریح کرد: سعی کنی تا آنجا که می‌شود در مورد انتظارات خود از قبیل رفتارها و نگرش‌های مختلف شفاف باشید. همدیگر را درک کنیم، دشوار است در هنگام مشاجره یک بحث طرف مقابل را درک کرد، در لحظات آرام و بدون استرس به آن فکر کنیم و سعی کنیم خود را جای دیگری بگذاریم.

نظامی در پایان خاطرنشان کرد: همدیگر را ببخشیم، بخشش یعنی اجازه دهیم گذشته‌ها فراموش شوند و روی حال و آینده متمرکز شویم. درباره موضوعی که باعث دلخوری میان خود و همسرمان شده است گفتگو کنیم و سعی کنیم به توافق برسیم که در آینده در چنین موقعیت‌های مشابه چه کار باید کرد، با رفتار صادقانه اعتماد او را جلب کنیم و احترام متقابل را فراموش نکنیم که کلید به دست آوردن دل همسرمان است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: