جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 فروردين 1395     
خدمات رسانی 24 ساعته ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت در 13 روز تعطیلات نوروز

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،مسئول کمیته حمل و نقل ستاد گردشگری شهرداري تهران با اعلام اين كه شهر تهران نيازمند فضاهايي براي تعامل اجتماعي شهروندان است، گفت: در چند سال اخير، اين نياز فرهنگي از سوي مديريت شهري به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

شهرام جباري زادگان افزود: يكي از مظاهر تعلق خاطر شهروندان به شهرشان، اين است كه ساكنان شهر شروع به شناخت شهر خود كنند و از این رو، علاوه بر میهمانان تهران، بسياري از متقاضيان تورهاي گردشگري در تعطيلات نوروز نيز ساکنان تهران بودند كه مي خواستند شهرشان را بهتر و بيشتر بشناسند.

وي با اشاره به اين كه بسياري از مردم تهران براي اين كه با قلب شهري كه در آن زندگي مي كنند آشنا شوند، در اين ايام در قالب تورهاي تاريخي از هسته مركزي پايتخت ديدن كردند، اظهار كرد: البته بسياري از شهروندان نيز از ديدني هاي جديد تهران كه در دهه اخير ساخته شده، بازديد كردند.

جباري زادگان با بيان اين كه برج ميلاد، پل طبيعت، پارك آب و آتش، بوستان بزرگ ولايت و درياچه بزرگ خليج فارس از جمله نقاطي بودند كه بيشترين بازديد كننده را در ايام عيد داشتند، تصريح كرد: بسياري از شهروندان تهراني و میهمانان تهران، ترجيح دادند از طريق 100 ایستگاه شبكه گسترده مترو يا با استفاده از اتوبوس های تندروی سامانه سراسری بي آر تي که در این ایام پر از مسافر بودند، از مراكز ديدني پایتخت بازديد كنند.

وی با اشاره به این که ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت در ایام عید با صد در صد ظرفيت و بدون يك ثانيه وقفه حتي در لحظه تحويل سال فعال بود، اظهار کرد: در این ایام؛ مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني و رانندگان و کارکنان آنها با تمام توان مشغول خدمات رساني به شهروندان تهراني و هموطناني بودند كه تهران را به عنوان مقصد یا یکی از مقاصد گردشگري خود انتخاب كرده بودند.

جباري زادگان با بیان این که به منظور تشويق و تسهيل در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي، نسبت به تهيه و توزيع ٤٠٠ هزار تهران كارت در قالب كارت بليت الكترونيك اقدام شده بود، اظهار کرد: در هر قطعه از این کارت های اعتباری قابل شارژ، مبلغي كه براي ١٢ تا ١٦ سفر درون شهري با اتوبوس و مترو كفايت می کرد و در 13 روز تعطیلات نوروز قابل استفاده بود، شارژ شده بود.

وي با اشاره به اين كه با ارائه تهران كارت، ديدار از مراكز گردشگري پايتخت با تخفيف هاي ويژه امكان پذير بود، اظهار كرد: البته فراموش نكنيم كه ايستگاه هاي آراسته و زيباي مترو از جمله ايستگاه هاي تازه تاسيس فرودگاه مهرآباد و حتي اتوبوس هاي آلبالويي رنگ دو كابين كه در خطوط بي آر تي مشغول به كار بودند، بر جذابیت تهران افزوده بود.

جباري زادگان با بيان اين كه شبكه ريلي پايتخت با ١٠٠ ايستگاه، ١٨٠ كيلومتر طول و یک هزار و 257 دستگاه واگن در خدمت مسافران نوروزي بود، تصريح كرد: علاوه بر اين، ناوگان اتوبوسراني به ويژه سامانه بي آر تي از شمالي ترين تا جنوبي ترين و از غربي ترين تا شرقي ترين نقاط تهران به صورت ٢٤ ساعته مشغول خدمات رساني به شهروندان بود.

مسئول كميته حمل و نقل ستاد گردشگري شهرداري تهران در پايان با تأكيد بر اين كه تهران در نوروز ٩٥ بسیار جذاب و دیدنی بود، خاطرنشان كرد: تصوير تهران را مي توان به تابلوي نقاشي زيبايي تشبيه كرد كه در ترسيم آن، طبيعت زيبا و بوستان ها و پارك هاي سرسبز در ترکیب با سازه هاي سازگار با محيط طبيعي و طبع انساني همچون پل طبيعت، دست به دست هم دادند تا اثري فاخر و رويايي خلق کرده و تهران را به شهری مهمان پذیر تبدیل کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: