جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 فروردين 1395     
افتتاح خط تولید باتری به منظور تسهیل در ورود موتورسیکلت های برقی

به گزارش حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به میزان آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری گفت: براساس  آمارهای به دست آمده تردد یک موتور سیکلت کاربراتوری آن هم در شرایطی که کاملا سالم باشد تا 8 برابر یک خودرو معمولی آلودگی ایجاد خواهد کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های برقی دارای تجربه موفقی در دنیا هستند اظهار داشت: این موتورها اکنون در پنج قاره جهان استفاده می‌شود، اما متاسفانه در ایران ما از موتورهای بنزینی کاربراتوری استفاده می‌کنیم که آلودگی بسیاری تولید می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 2 نمونه از موتورسیکلت ها به تائید سازمان استاندارد رسیده و نمونه دیگر آن نیز در شرف تایید است

وی با اشاره به قیمت موتورسیکلت‌های برقی اذعان داشت: این موتورها بر اساس قدرت موتور و امکانات آن، از قیمت 2.5 میلیون تومان آغاز و به ۱۰ میلیون تومان می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به میزان ارائه کمک بلاعوض برای خرید موتور سیکلت های برقی گفت: این کمک حداکثر تا رقم یک میلیون و 850 هزار تومان است که متقاضیان برای دریافت آن می توانند بعد از خرید موتور برقی با ارائه اسناد و تایید فروشنده به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه و پس از تایید اسناد از یارانه حمایتی شهرداری بهره مند شوند.

تشکری هاشمی در ادامه گفت: پرداخت وام تا سقف 80 درصد قیمت موتور سیکلت نیز از اقدامات حمایتی شهرداری تهران برای استفاده از موتور سیکلت های برقی است که در این روش نیز ازطریق بانک شهر تا سقف 80 درصد قیمت موتور برقی وام با کارمزد 2 درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به مصرف کنندگان موتورسیکلت های برقی تصریح کرد: ارائه برق رایگان به این موتورسیکلت ها در نقاط اصلی شهر که دارای بیشترین متقاضی می باشند همچنین در محدوده مرکزی بازار فضایی به عنوان پارکینگ به این موتورها اختصاص داده می شود که این امر موجب محدودیت تردد موتورهای بنزینی در آینده خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت بالای موتورسیکلت هاب برقی گفت: درحال حاضر 40 درصد از قیمت این موتورسیلکت ها به باتری آن ها اختصاص دارد که خوشبختانه با آغاز افتتاح خط تولید باتری آن در کشور شرایط برای ورود موتورسیکلت های برقی آسان گردیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیگیری های انجام شده در زمینه حذف موتور سیکلت های کاربراتوری از چرخه حمل ونقل گفت: با پیگیری های انجام شده در جلسه ای با حضور سازمان حفاظت محیط زیست و  نماینده وزارت صنایع  مصوب شد تا از یکم مهرماه سال 95 تولید موتور سیکلت های کاربراتوری متوقف شده و شماره گذاری آنها نیز ممنوع خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: