جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 فروردين 1395     
بازگشت سلطه فوتسالیست‌های ایران بر آسیا

خبرگزاری ایسنا: سال 94 برای رشته فوتسال، سالی توام با قهرمانی‌های تیمی و موفقیت‌های فردی بود. در حالی که در اوایل این سال، تیم ملی فوتسال اوضاع مناسبی نداشت و مسئولان این رشته درگیر اختلاف‌نظر بودند، پایان سال 94 به خوبی و خوشی تمام شد چرا که تاسیسات دریایی با وحید شمسایی توانست در لیگ قهرمانان آسیا موفق شود و از طرفی در بهمن ماه سال جاری هم تیم ملی فوتسال ایران پس از دو دوره ناکامی بالاخر توانست با اقتدار بر بام آسیا بایستد.

نخستین موفقیت سال 94 برای فوتسال را تاسیسات دریایی رقم زد و این تیم هم توانست پس از ناکامی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، در اصفهان به موفقیت دست یابد. در حالی که پیش از آغاز این رقابت‌ها مشکلات سخت‌افزاری مانع از میزبانی تاسیساتی‌ها در تهران شده بود، جام قهرمانی برای برگزاری به نصف جهان رفت اما این پایان کار نبود و علی‌رغم میل باطنی وحید شمسایی، مسابقات به جای سالن پیروزی که در مرکز شهر قرار دارد به سالن 13 آبان مجموعه نقش جهان منتقل شد.
 

بازگشت سلطه فوتسالیست‌های ایران بر آسیا
قهرمانی تیم تاسیسات دریایی در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا


تاسیساتی‌ها که تیم خوبی را آماده کرده‌ بودند، در عین شایستگی توانستند جام قهرمانی را در تهران حفظ کنند، تا سردمدار قهرمانی‌های متعدد ایران در رقابت‌های بین‌المللی باشند. در پایان این رقابت‌ها هم وحید شمسایی توانست بهترین گلزن و بازیکن مسابقات شود.

پس از این اتفاقات و در حالی که از بی سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال بیش از هشت ماه می‌گذشت و فدراسیون کماکان سرگرم مذاکره با خسوس کاندلاس بود اما این مربی با فدراسیون به توافق نرسید تا پس از امتناع وحید شمسایی از هدایت تیم‌ملی در مقطعی، محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی امید و دستیار خسوس کاندلاس، هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

در حالی که حضور ناظم‌الشریعه در راس کادرفنی تیم ملی فوتسال برای عده‌ای دور از انتظار بود او در نخستین گام به همراه تیم ملی در جام جهانی کوچک برزیل حاضر شد و با وجود زمان بسیار کمی که در اختیار داشت نتیجه خوبی را با این تیم کسب کرد. شاگردان ناظم الشریعه در این رقابت‌ها به دیدار پایانی صعود کردند اما در بازی فینال مقابل برزیل، میزبان رقابت‌ها شکست خوردند و نایب قهرمان این مسابقات شدند.

بازگشت سلطه فوتسالیست‌های ایران بر آسیا
تیم ملی فوتسال ایران


در ادامه توفیق فوتسال در سال 94، وحید شمسایی و تاسیسات دریایی در مراسم انتخاب برترین‌های قاره کهن، توانستند جایزه بهترین بازیکن و تیم قاره را به دست بیاورند.

پس از این مسابقات لیگ‌ برتر پیگیری شد و در حالی که مسابقات هم از کیفیت خوبی برخوردار بود و تا روز آخر تکلیف قهرمان مسابقات مشخص نشده بود، تاسیسات دریایی به دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت‌ها دست یافت تا سال 94 برای شاگردان شمسایی بسیار خوب سپری شده باشد.

پس از پایان لیگ‌ برتر، تیم ملی فوتسال آخرین برنامه‌های خود پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا را پیگیری کرد تا اینکه بالاخره این مسابقات در بهمن ماه در ازبکستان آغاز شد و تیم ملی از همان بازی نخست بسیار خوب ظاهر شد و در حالی که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده بود، ایران در نیمه نهایی با ویتنام دیدار کرد و این تیم را در هم کوبید تا در دیدار پایانی هم ازبکستان را شکست دهد.

با این پیروزی تیم ملی به چهار سال ناکامی خود پایان داد و از طرفی جواز حضور در جام جهانی را هم به دست آورد و علی‌اصغر حسن‌زاده هم بهترین بازیکن این مسابقات شد.

سال 94 هم با موفقیت‌های بسیار خود برای جامعه ورزش، به پایان است اما بر کسی پوشیده نیست که فوتسال ایران در قاره آسیا یک سر و گردن از تیم‌های دیگر بالاتر است و مهم‌ترین رخداد سال 95 برای فوتسال هم، جام‌جهانی این رشته در شهریور ماه است و این رقابت‌ها جولانگاه تیم‌های بزرگ خواهد بود و تیم ملی فوتسال ایران قطعا برای رسیدن به توفقیات بزرگ‌تر، به همراهی و کمک مسئولان نیاز دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: