جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 فروردين 1395     
نوسازی اتوبوس های شهر تهران نیازمند اعتبارات دولتی است

  به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران کمبود اعتبارات و عدم پرداخت معوقات دولتی را یکی را بزرگترین چالش سیستم اتوبوسرانی شهر تهران معرفی کرد وخواستار اجرای تعهدات مالی دولت شد.

پیمان سنندجی با اشاره به اینکه  برخی سازمان ها و نهادها، تعهداتی در زمینه نوسازی ناوگان شهری برعهده دارند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که امکان افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها مقدور نشده است، انتظار می رود براساس قوانین موجود که دولت هر ساله طبق قانون ، تعدادی اتوبوس را به شهرداری تحویل دهد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه با وجود نیاز مبرم سیستم حمل ونقل شهری به اتوبوس ،  دولت ها از سال 89 تاکنون به این تعهد قانونی خود عمل نکرده اند به طوری که  اجرا نشدن این قانون سبب  شده است بیش از  نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل ونقل شهری به  فرسودگی برسند.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر از میان 6200 اتوبوس موجود نیمی بالای 11 سال عمر دارند، گفت: متاسفانه این آمار خوشایندی برای سیستم حمل و نقل نیست چون اتوبوس هایی که حالا هفت یا هشت سال از عمر مفید آنان می گذرد به سن فرسودگی می رسند و این شرایط وضعیت ناوگان اتوبوس  را به بحران رسانده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطر نشان کرد : ما بر اساس اعتبارات خود موظف هستیم سالیانه 400 دستگاه را خریداری کنیم . این درحالی است که ما سالانه به 1000دستگاه اتوبوس نیاز داریم به طوری که در مدیریت شهری نیازمند دریافت اعتبارات دولتی هستیم که نیمی از آن را صرف نوسازی سیستم حمل ونقل  و نیمی از آن را صرف توسعه وتعداد اتوبوس ها کنیم.

وی افزود : در صورت تزریق اعتبارات دولتی ابتدا کمبود سیستم اتوبوس رانی را برطرف خواهیم کرد و سپس در راستای نوسازی اتوبوس ها گام برخواهیم داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: