جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 اسفند 1394     
بجنورد با کمبود اتوبوس درون شهری مواجه است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری بجنورد گفت: شهرستان بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی هم اکنون با کمبود شدید اتوبوس‌های درون شهری مواجه است.

مهدی حمیدی اظهار کرد: شهرستان بجنورد در حوزه تاکسیرانی کمبودی ندارد چراکه هم اکنون شمار تاکسی‌های تلفنی‌ها در این شهرستان ۲۰ درصد مازاد است.

وی گفت: این در حالیست که این شهرستان با کمبود شدید اتوبوس‌های دورن شهری مواجه و نیازمند ۴۰ دستگاه اتوبوس است.

حمیدی افزود: تعداد اتوبوس‌های بجنورد باید به ۹۰ دستگاه برسد که در حال حاضر تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس فعالیت دارند و این تعداد نیز مدام در حال تعمیر هستند.

وی گفت: اگر این تعداد اتوبوس‌های درون شهری در بجنورد به موقع تعمیر نشوند، مجموعه ناوگان اتوبوسرانی کاملا متوقف خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه افزایش ترافیک خود نیازمند توسعه حمل و نقل است، افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود اتوبوس‌های درون شهری و استفاده شهروندان از وسایل نقلیه شخصی، آلودگی زیادی ایجاد شده واز این جهت به منظور کاهش آلودگی و رفاه شهروندان باید در بخش حمل و نقل به توسعه ناوگان اتوبوس درون شهری توجه داشت.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص افزایش اتوبوس‌های درون شهری بجنورد گفت: توسعه اتوبوس‌های بجنورد نیازمند تامین اعتبار است که برای این امر مکاتباتی با استانداری داشته‌ایم اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری بجنورد افزود: در قانون بودجه کشور، دولت موظف به پرداخت یک سوم هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس است که امیدواریم دولت تدبیر و امید در راستای ارتقاء حمل و نقل عمومی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

حمیدی در خصوص ساماندهی خطوط اتوبوس‌های درون شهری نیز گفت: در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و تعیین مسیرهای خدمات رسانی اتوبوس‌ها نیز با توجه به مسافت، تعداد مسافر و زمانبندی صورت می‌گیرد.

شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: