جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 اسفند 1394     
در تعطیلات چطور سرِ بچه ها را گرم کنیم؟

تبیان: از فرصت تعطیلات به بهترین شکل استفاده کنید و لذت ببرید. و اما چند ایده کاربردی و بدون هزینه:
دانستن اینکه در تعطیلات چطور بچه ها را سرگرم کنیم می تواند برای والدین گاهی تشویش برانگیز باشد، مخصوصا وقتی هزینه ها بالاست! در اینجا برای شما چند نکته می آوریم که به کاهش استرس تان در این مورد کمک کرده و می توانید بدون پرداختن هزینه، شاد باشید.
به دور و اطراف سری بزنید

در طول تعطیلات ، جاهایی هستند که شما و خانواده تان می توانید به طور رایگان از آنها لذت ببرید، با یک جستجوی اینترنتی از این اماکن مطلع شوید، مثل تورهایی که مناسب این ایام برگزار می شوند و جاذبه های گردشگری را به شما نشان می دهند.

-ممکن است استخر عمومی محل شما تخفیف هایی در ایام نوروز داشته باشد که بتوانید با هزینه کمی از آن استفاده کنید.
-موزه ها و گالری ها اغلب ارائه های جدید و برنامه هایی به این مناسبت دارند. بسیاری از گالری ها برای کودکان و خانواده ها برنامه هایی دارند که می تواند تمایلات هنری بچه ها را برانگیخته نماید.
در خانه بمانید

البته، بعضی روزها ممکن است مجبور باشید در خانه بمانید اما معنیش این نیست که باید کسل و تنبل باشید. می توانید از این فرصت برای بازی مشترک و مورد علاقه تان و یا برای داستان تعریف کردن همراه با بچه ها بهره ببرید، یا اگر ایده می خواهید، این فعالیت ها را امتحان کنید:
-یک روز را به تماشای فیلم های مورد علاقه تان اختصاص دهید، خوراکی خوب و دوست داشتنی تان را تهیه کنید و با بچه ها لم بدهید و فیلم تماشا کنید.
-آشپری کنید. همراه با بچه ها غذایی را انتخاب کنید و با هم برای خرید مواد لازمش بروید و با هم چیزی را درست کنید که بعد با لذت آن را بخورید. بسته به سن و پسند بچه ها، می توانید کیک، بیف ماکارونی، .... را انتخاب کنید! گاهی هم یک سرگرمی کلاسیک و قدیمی می تواند جذاب باشد، مثلا پازل ها یا بازی ها و کتاب های قدیمی را بیرون بیاورید و مشغول شوید.
-به کمد لباس های تان نگاهی بیاندازید، لباس های قدیمی تان را بپوشید و نمایش دهید، اگر هم دیگر لازم شان ندارید و یا دیگر اندازه بچه های تان نیستند از آنها برای کارهای دیگر استفاده کنید.
-بچه های را تشویق کنید تا نمایش اجرا کنند. حتی می توانید از آن فیلم هم تهیه کنید تا خاطرات خوبی از آن ها بسازید.
-با بچه ها یک جای دنج کوچک درست کنید، اگر هوا خوب است می توانید بیرون از خانه این کار را بکنید. چیزهایی که احتیاج دارید چند جعبه یا چند بالش است، شاید هم چند ملافه و کمی ابتکار و تخیل.
-با عکس های خانوادگی تان یا عکس هایی که از مجلات جمع کرده اید، یک آلبوم درست کنید.
و حالا بیرون از خانه!

روزهای آفتابی برای فعالیت های ساده ای چون پیک نیک و توپ بازی عالی هستند. می توانید نزدیک خانه باشید و لازم نیست زیاد دور شوید.
-بازی جالب " بگرد و پیدا کن" را در اطراف خانه با بچه ها انجام دهید و برای بچه ها نشانه هایی بگذارید تا پیدا کنند.
-با تجهیزاتی که دارید یک المپیک کوچک برگزار کنید، پاهای تان را در کیسه ببندید و مسابقه بگذارید( می توانید از روبالشتی ها به جای کیسه استفاده کنید.)، با کمربند مسابقه طناب کشی بگذارید، کمی ابتکار داشته باشید!
-اگر هوا مناسب است، فلاسک چای تان را بردارید و با بچه ها برای پیاده روی به پارک بروید. مطمئن باشید که خوش میگذرد!
-اگر چادر دارید می توانید ترتیب یک کمپ را همراه بچه ها بدهید، یک شب بیرون از خانه!
-اگر باد می وزد، می توانید کایت هوا کنید.
تفریح خاص خودتان را خلق کنید

خلاق باشید، با بچه ها کاردستی درست کنید، مثل کارت های بازی و یا یک جعبه جواهرات با استفاده از مهره.
-یک روز را برای کاردستی اختصاص دهید، نقاشی کنید، ... با تمام ابزاری که در خانه دارید اجازه دهید بچه ها ابتکارات شان را نشان دهند.
-لیستی از بازی های مورد علاقه دوران کودکی تان تهیه کنید. بازی هایی مانند هوپ اسکاچ یا تیله هزینه ای ندارند و بچه ها هم از یادآوری خاطرات شما لذت می برند.
-عصرها از بچه ها بخواهید بازی روز بعد را طراحی کنند، به آنها ایده بدهید تا ساده تر بشود، مثلا مسابقه قایق های کاغذی در وان یا لگن حمام یا بولینگ خانگی با استفاده از توپ تنیس و بطری های خالی.
-آیا تا به حال اوریگامی را امتحان کرده اید؟ تمام چیزی که به آن نیاز دارید، کاغذ و دستورالعمل است که به راحتی می توانید در اینترنت پیدا کنید، این کار بچه ها را بسیار سرگرم می کند و مهارت جدیدی هم یاد می گیرند.
هر دقیقه ای از روزتان را پُر کنید. بچه ها را تشویق به تخیل و استقلال کنید، اجازه دهید در اتاق شان و یا در فضایی که دوست دارند بازی کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: