جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 اسفند 1394     
افزایش ساعات کاری خطوط اتوبوسرانی در روزهای پایانی سال

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به روزهای پایانی سال و افزایش تعداد مسافران در خطوط اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران در روزهای پایانی اسفند ماه حداکثر توان خود برای خدمت رسانی به شهروندان را بکار گرفته است و از دهم اسفندماه سال جاری تا پایان سال کلیه کارکنان اجرایی اعم از اتوبوسرانان و عوامل فنی و پشتیبانی با آماده باش کامل به سرویس دهی مشغول خواهند بود.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون خطوط شبانه طبق برنامه و از ساعت 22 الی 6 صبح به فعاليت خود ادامه داده و نسبت به تقويت آن نيز اقدامات لازم به عمل خواهد آمد .

وی افزود: همچنین جهت رفاه حال شهروندان ساعت كار اتوبوس ها نیز افزايش خواهد يافت و از تاریخ 10 اسفندماه رانندگان شيفت عصر در خطوط اتوبوسرانی منتهی به مراكز خريد تا ساعت 24 به جابه جایی مسافران خواهد پرداخت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان به جهت زيارت اهل قبور در روزهای پنج شنبه و جمعه آخر سال سرويس های ويژه ای از پايانه ها و ميادين بزرگ سطح شهر از جمله آزادی  -انقلاب اسلامی - رسالت - راه آهن - شوش - شهرری - خزانه بخارائی -نازی آباد – خاوران - فلكه های اول ودوم تهرانپارس - تهرانسر- شهرک وليعصر- دولت آباد و صادقيه به سمت بهشت زهرا و برگشت آنها نیز برقرار خواهد بود ، ضمن آن كه خطوط منتهی به بهشت زهرا با توجه به ميزان متقاضيان سفر تقويت خواهند شد.

سنندجی در ادامه گفت: امید است شهروندان با مدیریت زمان سفر و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی و بهره گیری از ناوگان حمل و نقل شهری زمینه خدمت رسانی مطلوب تر را برای خدمت گزاران در شرکت واحد فراهم نمایند.

وی با اشاره به ایزوله کردن ایستگاه های اتوبوس تصریح کرد: در حال حاضر به علت ایزوله نبودن خطوط بی آر تی در زمان سوار یا پیاده شدن مسافران مشکلاتی ایجاد می شود که با ایزوله کردن فضای ایستگاه این مشکل رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از ایستگاه ها به صورت پایلوت ایزوله شده اند اذعان داشت: ایزوله کردن ایستگاه ها به این معنا است که در مقابل جایگاه ورود و خروج مسافران به اتوبوس درب هایی نصب می شود که این درب ها تنها در زمان ورود اتوبوس به ایستگاه باز خواهند شد و به این ترتیب امکان بروز حادثه برای مسافران به حداقل خواهد رسید و هم اکنون پایلوت این طرح در ایستگاه های مسیر تجریش _ ولیعصر در حال اجرا است و به تدریج این امر گسترش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان و هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت tehrantrafficmap.ir و انتخاب گزینه لایه ها از آخرین اطلاعات مربوط به محل فروش بلیت اتوبوس در شهر و همچنین نقشه و مسیر خطوط سامانه تندرو بی آر تی مطلع گردند.

سنندجی با اشاره به اجرای برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس ها اظهار داشت: هم اکنون اجرای برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس ها موجب کاهش 11 درصدی پیمایش روزانه اتوبوس ها شده که این موضوع موجب کاهش مصرف سوخت و در راستای آن کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر شهر تهران نیاز به 9 هزار دستگاه اتوبوس دارد که تنها 6500 دستگاه در ناوگان اتوبوسرانی فعال است این در حالی است که ماهیانه 75 دستگاه اتوبوس به ناوگان فرسوده شهر اضافه خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: