جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 اسفند 1394     
مطابق مستندات طلب شهرداری از دولت بالغ بر 6هزار میلیاردتومان است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه احداث 99 کیلومتر مترو طی 20ماه آینده نیاز به 12هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: آقای جهانگیری قول داد که انشالله در سال آینده که برای دولت گشایش در مسائل مالی فراهم شده ، به متروی تهران کمک کنند.

محمدباقر قالیباف  در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز به طور همزمان زیرگذر عابرپیاده شهید لشکری و ایستگاه متروی بیمه ، ایستگاه ترمینال 1 و 2 مهرآباد و ترمینال های 4 و 6 را به طور همزمان افتتاح کردیم.

شهردار پایتخت ادامه داد: از این پس شهروندان از دیگر نقاط شهر می توانند از طریق خط 4 وارد فرودگاه مهرآباد شوند و به همین طریق مسافران عزیزی که وارد شهر می شوند می توانند از فضای فرودگاه خارج شده و وارد تهران شوند .

وی افزود: امروز توفیق داشتیم که دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای افتتاح متروی فرودگاه مهرآباد تشریف بیاورد و من به او دراینجا توضیح دادم که ما در دوسال آینده قصد داریم اقدامات سنگین را در حوزه مترو انجام دهیم .

شهردار تهران با بیان اینکه طی 20ماه آینده خطوط 6 و 7 مترو با 65 کیلومتر طول به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: خط فرودگاه امام خمینی(ره) هم با حدود 40 کیلومتر طول در این بازه زمانی به اتمام می رسد.

قالیباف همچنین گفت: به طور کلی درنظرداریم تا در بیست ماه آینده اقدامات مربوط به بهره برداری از 99 کیلومتر خط مترو را در دستور کار قرار دهیم . البته برای رسیدن به هدف به کمک دولت بر خرید واگن و فاینانس نیازمندیم .

وی ادامه داد: آقای جهانگیری هم این قول را داد که انشالله در سال آینده که برای دولت گشایش در مسائل مالی فراهم شده به متروی تهران کمک کنند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تا چه اندازه به قول کمک های دولت امیدواراست، خاطرنشان کرد: با قولی که امروز دادند صد درصد به قول های دولت امیدواریم .

قالیباف همچنین به موضوع طلب شهرداری تهران از دولت پرداخت وعنوان کرد: هیچ بخشی از طلب ما تا کنون محقق نشده است و اسنادی که قطعی شده نشان می دهد که ما بالغ بر 6 هزار میلیاردتومان از دولت طلب داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه احداث 99 کیلومتر مترو طی بیست ماه آینده نیازبه 12هزار میلیارد اعتبار دارد، گفت: امیدواریم با لطف خدا و دعای مردم این مهم انجام شود.

به گفته قالیباف افتتاح خطوط6 و 7 مستلزم 64 کیلومتر حفاری تونل در داخل شهر است که 21 کیومتر آن به خط 6 و 33 تا 34 کیلومتر به خط 7 اختصاص دارد.

وی در پایان با بیان اینکه قول می دهم اقدامات مربوط به حفاری تونل ها، لاینینگ، راه اندازی ایستگاه ها و واگن ها را در آینده انجام دهیم ، عنوان کرد: مطمئنم با گشایشی که صورت گرفته دولت به ما کمک می کند، البته رسانه ها و افکارعمومی نیز باید کمک کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: